tisdag 20 april 2010

Vatten på kvarnen!

Idag har jag nåt att blogga om som är hund relaterat. Jag läste precis Maries blogg som finns länkad här bredvid, hon är "dogwalker" (heter det så?).

Idag hade hon varit ute och gått med en Eng. Bulldog. Idag hade denna hund rusat fram mot en man som de mötte varpå mannen kläcker ur sig: "Är det en sån kamphund, i så fall ska man ha den hårt hållen eller avliva den, för jag vill inte bli biten".

Hur i h-e kan man kläcka ur sig nåt så dumt. Jag kan aldrig i mitt liv tro att han skulle säga nåt så dumt om det var en russel, golden eller border collie. Hur kan man va så trång i hjärnan?
Gubba fan ska tacka sin gud att det var Emma han mötte. Jag hade tagit upp att så hade han inte sagt om jag var ute med ovan nämda raser. Och med mitt hetsiga humör hade jag bett hundarna gå till attack, vilket de inte vet vad det är, men det hade ju inte han vetat att de inte kunde..

Jag blir heligt förbannad på såna här utryck, jag har hört det förr: "Jag tycker alla såna kamphundar skulle förbjudas"
Det brukar bli tyst när jag svarar att jag inte tycker om ungar, men inte fan behöver de avlivas för det. Jag anser att samma gäller där, ni vet att man säger att det är inte hunden det är fel på, det är ägaren. Så det är inte ungen det är fel på, det är föräldrarna.

Inget hänger ihop här, men det gör det sällan när jag bli irriterad.

4 kommentarer:

  1. Befogad irritation tycker jag. När Milton var liten så var han ju så gullig så,(för er som läser kommentarerna, Milton är en berner sennen hund)nu när han är en stoor hund tar vissa folk avstånd. Stor hund = farlig. Det har hänt mer än en gång att en del har gått över till andra sidan vägen. Detta gäller då bara hans storlek. Ser dem sen att han är lugn och går fint vid min sida, ja då är det ok. Jag tycker inte att man ska ha så förutfattade meningar om raser överhuvudtaget. Även om jag blir irriterad över bjäbbiga småraser som ska anfalla Milton...hahaha men DET är ju ägarnas fel! Kram

    SvaraRadera
  2. You go Emma, bra skrivet, visst blir man upprörd, som att vi hundägare inte har något värde eller att vi är helt bakom flötet, det är väl så folk som ej har hundar ser oss, samma sak när man går på gatan, folk med barnvagnar, de upptar hela gatan och tror att jag som har hundar ska gå på gräset, men icke sa nicke, jag tar min plats är lika viktig som de och som vovvarna...eller barn som springer huller om buller på vägen och då ska vi hundägare anpassa oss, vad skulle det sägas om vi lät våra hundar springa på trotoaren hur som helst, skulle bli jäkla liv, eller cyklister som inte har någon respekt att ringa i sin klocka så att man vet att de kommer, har hänt ofta att folk bara kör och nästan på mig och hundarna, usch, jag låter gnällig men ibland så måste man få ur sig ,jag vill bara att vi som är ansvariga hundägare får samma respekt som mammor med sina barnvagnar, och inte får höra massa skitsnack och förutfattade meningar....usch..är det för mycket begärt....tack Emma,,,,,du är kanon...

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att du får kommentarer lite då och då, du har ju tre heta raser. Jag hade med "gullighet" när jag skulle välja ras för jag vet med mig att jag har på tok för kort stubin för att höra dryga kommentarer om hunden av främlingar.

    Tyvärr finns det lite för många olämpliga ägare som valt sin hund med "omsorg". Här i krokarna triggas kamplusten mot förbipasserande och vissa ekipage man möter gör man vad som helst för att undvika. Fast man är ju inte rädd för sin egen skull utan för hundens.
    Det blir ju dom här som syns. Dom som sköter sig går ju mer eller mindre osedda förbi.

    Hur ska man komma åt dem som drar ner alla andra i skiten?

    SvaraRadera
  4. Japp det heter dogwalker...rasta hundar.

    SvaraRadera