fredag 30 april 2010

Valborg..

..kallas visst dagen idag. Fick stänga en hel timme tidigare. Hade gott kunnat stänga redan kl 19. Eftersom det där "tåget" börjar vid den tiden skulle det väl kunna passa att stänga samtidigt?

Jag fattar inte var allt korkat folk kommer ifrån? Alltid när det är nån helgdag samlas dom hos mig. Och jag blir så trött. Titta innan du frågar. Jag är inte din jävla mamma som behöver berätta var brödet, som du precis passerade, är. Eller om det är nån förbannad skiva till tidningen idag, kolla där bilagorna finns!
Jag skulle vilja anamma Johannas budord, kanske lägga till en del.

*Titta innan du frågar.
*Kom inte precis innan vi stänger för att storhandla. Att du hann in en minut innan stängning betyder inte att jag inte vill gå hem.
*Ta en korg, disken är ingen avlastingsyta, det är där man ställer sina saker när man vill betala.
*Titta på prislappen, det går snabbare än att jag ska gå dit och läsa för dig.

Och den viktigaste:
*Var trevlig mot personalen så är de säkert trevliga tillbaka. Vi är inte mindre värda bara för att vi har ett skitjobb. Det är ett jobb.

Har jag missat nåt Johanna?

Samma sak imorgon, stänga en timme tidigare. Grattis till mig!

5 kommentarer:

  1. Hej på dej!

    Syfta du på Göran när du sa korkad? (Vad har han nu gjort????:))

    Jag kan bara hålla med dig om det du skrev i dina punkter! Ha en bra dag! Är du där nere idag, kanske jag kommer och ställer en dum fråga. Typ när du stänger.;)
    Många Kramar
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Hahah, nej du fick med allt! Och förresten saknar jag mitt "skitjobb" och alla trevliga kollegor på Mjela! :)

    SvaraRadera
  3. Åh Johanna, kom tillbaka! Vi saknar dig oxå. Jag har några dagar jag behöver vara ledig i höst, hade gladeligen gett dom till dig :)

    SvaraRadera
  4. Jag hade gärna jobbat för dig i höst men om det går min väg så ska jag ju börja plugga då.. Men annars kanske jag kommer tillbaka till Mjela! :D

    SvaraRadera
  5. Hahahaha, det är likadant att jobba på café ska du veta...!!
    Kund:"Har du nån mjölk till kaffet"
    Jag:"Ja, mitt framför dig..."

    SvaraRadera