söndag 21 februari 2010

Dålig djurhelg.

Det har inte varit nån bra helg för djuren. En hund som dog i fredags som jag berättade om, en liten Chichuahua hane på "bara" 10år. Antagligen hade stackaren hjärtfel som gjorde att han fick vätska i lungorna, för det kom ut nåt blodliknande ur munnen på honom. Så sa vetten iaf, vetten som för övrigt var väldigt snäll, de gjorde återupplivnings försök på honom och kollade lite men de ville inte ha betalt för det. En god gärning tycker jag.

Sen ringer min kusin på lördagsmorgonen och "ska inte skrämma upp mig", men de har sagt på radion att taket på kaninhuset rasat in. Jag fattar ingenting för det är jag som passar kaninerna nu när mamma är på kaninutställing, och vem har varit där inne och upptäckt att taket rasat in?
Sen frågar hon om det var Nyköping dom skulle till. Det var det ju.. Så nu fattar jag, största kaninutställningen på året med ca 1600 kaniner, och taket rasar in.. Får tag i mamma och hennes kaniner har klarat sig men hennes mans kaniner ligger nånstans under bråtet.

Jag lägger in en nyhetsvideo här, och jag behöver inte varna för hemska bilder. Man ser bara hur det rasat.

2 kommentarer:

  1. Mycket otrevligt som hänt :( men alltid intressant att läsa din blogg :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera