onsdag 24 februari 2010

Jag vill förändra världen. Jag är inte dummare än att jag förstår att det inte går, men det gör sååå ont i mig när jag ser alla dessa människor som lever kvar på 70-talet.

Som han som faktiskt vill skaffa hund nu. Innan har det inte gått, men nu ska han. Och han är fast besluten om att hunden ska veta sin plats, den ska vara lägst i rang och för att lyckas med detta ska man trycka ner hunden i marken och hålla den där tills den ger upp. Det är så man skaffar sig ett bra ledarskap. Det är ju så tiken gör mot sina valpar, samma som att hon biter dem i nackskinnet när de är olydiga, och bit tillbaka om de bits. Min fråga är om han sett nån tik göra så med sina valpar, men det är för döva öron för vargar, lejon och hyenor gör så. Jag hoppas han inte hittar nån passande (för honom) valp.

Jag måste sluta bry mig så mycket, men det är inte alltid så lätt, inte när man träffar på dom ofta, de här machokillarna. För oftast är det killar, som vill visa sin manlighet genom att visa att hunden har så fin respekt för honom.

Mitt råd är: Köp en Thailändska istället, de bryr jag mig inte hälften så mycket om.

2 kommentarer:

  1. hahaha... du är sååå underbar! Goa Emma.... Vilken liknelse men jag håller faktiskt med dig...

    SvaraRadera
  2. Jag är också sådan, bryr mig för mycket om vad andra gör eller grannarna med sina hundar, frode säger att jag ej ska bekymra mig över de hundar, men som djurvän så gör man det ändå, och jag vill ju att alla djur ska ha det bra, men jag vet att det ej är så. Men, det bästa är att kanske inte tänka och fundera så mycket för då mår man bara dåligt, om man ska tänka på alla djur som far illa. Det viktigaste är ju att våra vovvar har det bra, och att vi har regler, motion och kärlek, och det är det viktigaste....Kram

    SvaraRadera