lördag 6 februari 2010

Gnägga då!

Idag är jag riktigt trött. Kanske inte jätte konstigt med tanke på att jag haft det jobbiga passet idag 7:30 - 20:00. Men imorgon är det bara jobb till kl 13:00 sen är jag ledig ändå tills nästa dag.

Jag har ju varit så gnällig för den här snön, tro inte att det blev bättre när snön som blir till vatten när den smälter rinner in. Tyckte väl att jag hörde konstiga ljud häromdagen fast jag trodde det var ett spöke i väggen, det var en fors. Så det här med att byta fönster i det fula rummet ligger nog ganska mycket på is (is var det ja) det blir nog att byta hela skiten med ytterväggar och allt. Det känns fint mitt i den ekonomiska krisen som råder just här och nu.

För att råda bot på krisen la jag och Ann-Brittan varsin 50-lapp på hästarna idag. Stor kunderna är ju i Egypten. Jag kan ingenting om att spela på hästar och jag lusläste experternas råd i tidningen. Vi satte en spik, som jag fick reda på att det heter, och satte ett par tre hästar i resterande lopp. När hästarna har sprungit sina varv, eller vad de nu gör, hade vi rätt på spiken men inget mer. Karriären som hästspelare tog nog slut innan den ens började.

Så nu har jag satt in en hundring på Svenska Spel och hoppas på lycka där, jag orkar ändå inte röra mig, så jag sitter här.. Innan jag hivar mig i bingen, men kan säkert inte sova ändå..

Kram!

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar på min blogg! Den värmde!
    Va kul att se dina hundar! Fina!!! Jag hade ingen aning om att du hade en blogg ju. Vad jag frågar mig nu är ju om du kommer att bli miljonär idag?:) Jag väntar med spänning. I så fall är du kanske inte på jobbet imorgon.;)
    Kram på dig och vovvarna

    SvaraRadera