söndag 7 februari 2010

Nit!

Nä det blev ingen vinst på bingot på Svenska spel igår, men spelar man inte kan man inte vinna heller. Däremot vann jag en ny datorskärm idag, Adde tyckte att min farm var för stor för min lilla skärm och han hade minsann en 22" widescreen som stod och samlade damm. Nu når jag knappt fram till tangentbordet så långt bak jag måste ha min stol. Lyxproblem.

I affären jag jobbar brukar det komma en kund som alltid är glad och trevlig. Vissa kunder känner man att man kan skoja med och han är en sån. Det började med att han köpte två sprit harar och när han la fram dom på disken hamnade dom ovanpå varandra, varpå jag undrade om han trodde det skulle bli fler?
Det hela har blivit värre och värre och igår skämdes jag faktiskt för vad jag sa till honom, jag sa till honom att jag skulle sluta med sånt trams nu, men det behövde jag inte för han tyckte faktiskt att det var ganska kul. Så idag när han kom snackade vi lite och kom fram till att han varit frulös kvällen innan. Då är jag fräck och säger: Då lekte du med gurkan hela kvällen? Och han svarar ja. Han svarar JA! Sen kom han på sig, och vi båda står där i affären och skrattar som ett par idioter. Folk undrar, men det bryr jag mig inte ett dugg om. Han gjorde min dag, detta har jag gått och flinat åt hela dagen. Tänk om alla hade varit så trevliga och skämtsamma, då hade det kanske blivit kul att jobba igen.

När vi ändå är inne på jobbet, har vi varit cheflösa ända sen i tisdags. Ganska skönt faktiskt. Man sköter sig själv, och plockar undan efter sig själv. Och det känns rätt bra att ha lite ansvar oxå.
Chefen tog en resa till Egypten och jag tycker så synd om honom med familj. Det blåser så man kan inte bada i havet, men det hade man ändå inte velat när det är 18 grader i luften. Maten smakar skit, dessutom blir de sjuka av den, hög feber osv. De verkar längta hem och så ska det ju inte vara. Stackare.

Nu ska jag ta och vinkla nya skärmen neråt mot mitt liggunderlag från Biltema. Nu kör vi igång en timmes Pilates!!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Hej! Söta hundar du har :) Vi köpte Bamse i Karlskoga, var köpte ni Troja?

    SvaraRadera
  2. Åh synd.. Vad jag minns så var Bamses kull tikens första kull. Men man vet ju aldrig.

    SvaraRadera
  3. En timma pilates?? Låter jobbigt...

    SvaraRadera
  4. Hrm......Jag såg inte en skymt av någon gurka den helgen. Undrar var den blev av.:):)

    Kram

    SvaraRadera