söndag 28 februari 2010

Jo tack, det är bättre.

Sjuk som sagt. Låg däckad i soffan hela dagen igår. Lite jobbigt med tanke på att jag lovat Andreas att passa Mira och hade stora planer på allt jag skulle lära henne. Ligg och att vara lugn tex. Denna hund behöver verkligen lära sig att ta hänsyn till andra hundar och människor, här kommer jag och jag ska fram är hennes melodi. Vi kom ingenstans med det..
När jag låg där på sofflocket fick jag en kommentar på min status på FB, -Då kommer inte du på lös träningen imorgon?
Aaah, dumma jag! Jag kunde ju inte följa med förra gången för jag var.... Just det, SJUK! Så, vitlök, apelsiner, nässprej och lambi extra mjuk och jag gav mig fan på att må bättre tills nästa dag.

Vaknade i morse, kände efter lite försiktigt, ingen kräkhosta, andas med båda näsborrarna, reser mig upp och huvudet vill inte åka före ner i golvet. Ha! Jag ska på kurs!
Audi bilens första tur till Malmö, och första gången över 100km/h. Rister som en gigantisk dildo, men vi kommer fram. Lite sent som vanligt..


Vi börjar med lite "cirkus konster" för att jobba upp kontakten lite. Att gå upp på en stubbe var inte Veras melodi, så jag letade efter något annat, lite svårare, och hittar en stubbe som ligger på sidan med en pelare vid sidan om som vi jobbar med och jag har en idé om att hon ska stå på stubben med bakbenen och frambenen på pelaren. Det tycker Vera är roligt och LottaS och Doris har samma idé och dom kan ni se här nedanför.

Självklart har vi inte lockat upp hundarna till detta med en godisbit framför näsan, vi har klickat dom till det.





Vera har varit jätte duktig idag och jag kände nästan att jag fått tillbaka min arbetsglada valp som jag hade för två månader sen. Hon var mycket lös med de andra hundarna utan att bry sig om dem och mycket fin kontakt. Och om inget annat märker jag att hon jobbat på bra ikväll, hon har bara sovit sen jag kom hem.






Avslutar med en bild på världens minst fotogeniska hund.
(Som f ö väger 27kg)


Eller är det världens sämsta fotograf??

4 kommentarer:

  1. Du har mycket lustiga hundar som blir konstiga på foto. Vera ser lite ut som ett spöke och Nikitas ögon är riktigt farliga...

    SvaraRadera
  2. Hihihi! Gigantisk dildo??! Rubbade Runar?! Du e rolig du..! Krya på dig min vän! Kramiz L (ps, jag tror att det är en kombination av en icke fotogenisk hund o en kass fotograf som ger (stackars) Vera hennes fotoresultat) ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken bra träningsdag vi hade! Både Vera och Doris var jätteduktiga! Nöjd matte och nöjd hund. Kan inte bli bättre!

    SvaraRadera
  4. Har Vera vaknat ännu??? ;-)

    SvaraRadera