onsdag 17 februari 2010

Jag fattar inte..

Pensionärs tankar. Snålt ska det va, tappas det en 50-öring under frysen får frysen flyttas så de får tag i sin peng. Alla priser kollas, är varan en krona billigare på konsum tar de hellre bilen dit, som är gratis att köra, för att spara sin krona. De vill inte skaffa hund eller katt för det är såå dyrt att köpa mat osv. Nu kommer det konstiga.



Det är vinter, och tänk på de stackars fåglarna! Nu bryr vi oss plötsligt inte om vad varan kostar, för de måste ju ha mat!! Det införskaffas fågelmat i stora mängder, fröer, jordnötter, talg bollar ock äpplen som kostar 20:-/kg! Här snålas det minsann inte.
Men skulle sen barnbarnet fylla år, som jag tycker borde vara lite viktigare, får de en 50-lapp i ett kort.

Nä, jag fattar inte, kan nån förklara för mig?

7 kommentarer:

  1. De kanske ej har några barnbarn, och inga husdjur och att ge fåglarna mat är väl deras höjdpunkt under dagen, tycker att det är fint att de gör det, vi matar också fåglarna vid våran husvagn, för det är en tuff vinter för de små pippi fåglarna, och djurvän som man är så ställer man upp. Men jag tror inte att pensionärer är de enda snåla, finns i alla åldersgrupper, när jag har haft loppis, så har en vara kostat 10 kr, så vill vissa människor ändå bara betala 5 kr, men ger 100 kr, det är helt sjukt, och pensionärerna får ju inte så mycket inkomst varje månad....men att flytta på frysen för en 50 åring, skulle inte jag heller göra, snart försvinner ju 50-öringarna, du måste träffa alla möjliga människor i ditt jobb, hur klarar du av det och att vara vänlig hela tiden, känns det ej jobbigt. kram

    SvaraRadera
  2. Pensionärer och ekonomi har jag inte heller riktigt förstått mig på, men att flytta på en frys för en 50-örings skull tycker jag lät riktigt komiskt.

    SvaraRadera
  3. Det gör ju inget att det kostar 50 spänn extra att köra till Konsum för att spara en 10 heller...

    SvaraRadera
  4. Som vi sagt tidigare, de är oresonliga de där pensionärerna! ;)

    SvaraRadera
  5. Som tur är är inte alla gamla likadana
    Ebba

    SvaraRadera
  6. Ja du Emma.....jag är också trög tror jag. Folk kan köra till stan och handla för att det är billigare där fick jag erfara när jag var i mataffär. Man undrar ju hur det tänks då. Om man ändå inte ska till stan menar jag. Blir billig mat.:) Fågelfröna är inte något som handlas hela året, det är det ju med andra djur man har hemma. (Får jag hoppas.:):/) Är mitt enda försvar till detta. Kram :)

    SvaraRadera