onsdag 28 oktober 2009

Hjärnhinneinflammation, cancer eller hjärtinfarkt?

Okej jag gör mig kanske lite rolig över någon med denna rubrik.
Men jag undrar faktiskt vad det är som pågår. 2 av mina fingrar domnar, på (hej hej, nej) vänster hand ringfinger och lillfinger. På nätterna vaknar jag av att armarna sover som stockar, då när jag är lite sovande känns det som jag flyttar döda föremål. Konstigt. Jag kan inte få fram den känslan när jag är vaken.
Fast jag tror att jag inte har någon känsel i armen har jag samtidigt ont? Dessutom kom jag på att det var såhär för någon månad sen oxå, och då var jag jätte irriterad över det, men glömde det så fort det var dag. I natt kom jag på precis hur det kändes.

Jag lägger till att jag fullkomligen vägrar att gå till doktorn om det inte är för att jag brutit något, eller är förbannat sjuk i många dagar så chefen kräver läkar intyg. Finns det nån hobby läkare här?

5 kommentarer:

  1. Tycker du ska gå och kolla så du inte har något som heter karpaltunnel.... eller någon nerv i kläm vid armbåge/axel.

    SvaraRadera
  2. Kan det ej vara att du har sovit på armen och därmed så blir den så ,att du tappar känseln, du kanske ej behöver gå till doktorn, men du kan ju alltid läsa om det finns något om det på nätet, google eller så kan man ju ringa vårdupplysningen, det brukar jag göra,.....då behöver man ju inte gå till doktorn i första taget...hoppas att det går över. Kram.

    SvaraRadera
  3. Hallå där! Du ska inte ha någon hobbyläkare här. Se till att komma iväg till en riktig doktor!! Kan det kanske ha något med ditt jobb att göra? Ensidigt arbete och kassatjänst.

    SvaraRadera
  4. Jo nån nerv i kläm tror jag oxå på, eftersom det alltid är på vänster sida, och vänster ring och lill finger. Sjukt drygt.

    SvaraRadera
  5. Vänster ring och lillfinger? Verkar som om det saknas något... Säg till Morgan att sätta en ring på ditt finger.

    SvaraRadera