måndag 5 oktober 2009

Nu är hunden nyvaccinerad, övertrött och skadad. Skönt att vacc. är klar, har en förmåga att glömma bort. Tur att jag har Conny som är så klipsk och vill vacc. båda valparna samtidigt. Och att vetten skickar brev en gång om året.
Vera har ju varit med på Connys jobb hela dagen, inget hon är van vid. Så nu är hon ganska trött, men hon vet inte om det.. Vera och Connys valp Tora slåss hela tiden. Trist eftersom de kommer att träffas ganska ofta. Det konstiga är att en till på Connys jobb har valp som är i deras ålder, när han var med kunde de leka så fint alla tre, utan slagsmål. Det brukar ju vara att två går bra, tre är för mycket?
Skadan då. Valparna springer lösa när det går och de hade sprungit in en runda i verkstaden, som vanligt lyckas Vera skada sig och får ett litet sår i trampdynan som blöder en del. Veterinär helvetet skiter mest i vilket, slänger in en nål i nacken och gnuggar nävarna när räkningen sträcks fram. Med andra ord var det inte tal om hälsokoll som brukar ingå i vacc.
Ikväll börjar lilla Vera slicka sig på tassen, som jag förövrigt glömt.. Jag tror hon har något i munnen och börjar kolla läget, ser att hon fått in nåt skit i såret i tassen istället, plockar ut en halv centimeters lång metall spåna. Stackars vovven, det måste svidit.

Som jag saknat henne när hon varit borta...

2 kommentarer:

  1. Aj, gjorde ont i mig när jag läste om metallen i Veras tass. Ge henne en krya-på-sig kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Vad har du i ögonbrynet????

    SvaraRadera