söndag 4 oktober 2009

Konstigt.

Vera är inte här. Känns väldigt konstigt. Det är dags för vaccination imorgon. Morgans bror Conny har ju oxå valp så vi skulle göra det samtidigt och när ringde Conny veterinären och fick tid imorgon kl 15:20, när jag jobbar.
Så jag har lämnat iväg lilla snäckan till Morgans andra bror, Tobbe, som jobbar med Conny om dagarna. Det är ju inget konstigt med det men det känns ändå..

Idag har det varit fågel marknad på Frank´s Zoofor i Brunnslöv. Det var väldigt viktigt att jag skulle komma dit eftersom jag jobbat när det varit de senaste gångerna. Men vilket jäkla pisseväder. Full storm och piskande regn. Hallen som djuren var i var proppfull, ingen sålde nånting därute (konstigt?).
Massor med höns, ankor och gäss. Några skabbiga kaniner, förutom de Belgiska då, som jag var ganska sugen på.. En hona till min lille kille härute. Två marsvin. Inga hamstrar, råttor eller illrar, fattigt utbud? Eller jag var för tidigt ute?
Träffade en styck Bulldog uppfödare, Veras. Kul.

Gissa hur många djur som följde med hem?

3 kommentarer:

  1. Minst en belgisk blå!!

    SvaraRadera
  2. 2-3 stycken kanske.....Ha, ha,,,nej jag tror inte att några djur följde med, kanske några fåglar....? Mvh.Marie
    Ja, visst känns det konstigt om någon utav sina vovvar inte är hemma,,,,man känner en sådan tomhet.

    SvaraRadera
  3. Jag kan stolt berätta att jag kunde hålla mig hela vägen och det blev noll (0) djur med hem =)
    Gladast var nog Morgan.

    SvaraRadera