torsdag 1 oktober 2009

Host host

Jag bävar inför natten.. De två senaste har jag sovit skit dåligt pga drömmar hosta och andnöd. Jag har aldrig varit med om att ha så mycket tjockt slem i halsen som inte vill komma upp, att det visslar när jag öppnar munnen och andas med den. Helt sjukt.

Igår orkade jag knappt sitta upp så det var ryggläge i soffan hela dagen. I morse kändes det lite bättre och jag kunde resa mig utan att hjärnan gjorde uppror. Men det gick snabbt över. Hela eftermiddagen var riktigt kass, och just det, ingen luft!

Ikväll gjorde jag en hel skål dippa med en halv vitlök i. Blä. Det var så starkt att jag fick ta ett chips, vänta 5 minuter sen ta nästa. Allt för att bli frisk. Jag skickade svärmor att köpa bisolvon till mig så jag kan andas igen, vet inte om det hjälper så mycket men jag inbillar mig att det kommer. Och en Alvedon brus till natten. För nu jävlar ska jag bli frisk.

Hundarna bråkar med mig hela tiden, de har väl aldrig varit med om att jag ligger på soffan hela dagen utan att göra nåt med dom. Stackarna. Nä jag måste verkligen bli frisk till imorgon så det blir lite ordning här igen.
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Jag delar din förkylning och kommer även jag att inta ryggläge idag. Krya på oss!

    SvaraRadera