måndag 12 oktober 2009

Som det kan ändras.

För bara en månad sedan var jag beroende av bloggar. Hade med mig en "internet" mobil till jobb och alla möjliga ställen bara för att kunna hålla mig uppdaterad om vad som hände hos mina vänner. Ja då mobilen skulle upp så fort jag fick tråkigt.
Nu då. Inte så viktigt längre, nu är det farmen som ska kollas så fort jag får en minut över. Störd man kan vara..

Ikväll var första gången på valpkursen. Gissa om min hund var duktigast ;) Nja jag vet inte, hade egentligen inte tid att kolla på de andra men övningarna som vi skulle göra fixade hon galant! En del andra saker jag tänkt på att belöna funkade oxå. Som att hon drar mot en annan hund, jag står bara still och väntar och helt plötsligt backar (!) Vera till mig och tar kontakt, underbart! Risken finns att det kommer ställas för stora krav på denna hund, med tanke på hur duktig hon är nu.

Tråkigt med henne är att hon blir inte trött när hon blir trött, hon blir sur. Och det klingar väl sådär med valpleken som är när valparna har jobbat och är trötta. Men det ska vi jobba på.

Var inne hos Monica efter kursen så att Vera fick umgås lite med deras flock. Super nyttigt för henne, även om Heidieh lät henne göra mest som hon ville, hihi.

Nä det kommer att bli en bra kursomgång det här, hundägare som verkar vilja jobba med sina hundar, vilket är viktigt för att det ska funka.

Skitbra det här alltså!

Kram!

1 kommentar: