tisdag 6 oktober 2009

Ska bli lärd?

Idag har jag varit hos Lotta nästan hela dagen. Räknat vakentid och när jag inte är på jobb.
Har fixat kursplaneringen till vår valpkurs. Ja just det VÅR. Jag har inte skrivit det här för det har känts lite ovisst, kurs sent inkommen och man måste ju få in tillräckligt med deltagare. Men nu är det fixat. Det är kul att få vara med och ha åsikter om övningarna, vilka man tycker är viktiga och vilka som kan bytas ut.

Så jag ska hålla i en valpkurs, första gången, och det ska bli så spännande. Finns fortfarande platser kvar, om du har valp och är sugen att gå i Malmö, torsdagar 19:15. Och vågar ha mig som ledare ;) Börjar torsdag nästa vecka.

Lotta har en massa hundböcker i sin bokhylla. Spännande. Jag ska strax stoppa näsan i en av dem. Frågan är om jag ska läsa boken av Anders Hallgren eller Barbro Börjesson.
Barbros bok var jag bara tvungen att låna för att det var hon som skrivit dem. Den lilla häxan. Filmen man får med sin valp, av SKK, borde brännas på bål. Barbro kunde få en spark i ashålet och Anders skulle filmas istället. Tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Tack för idag. Barbro Börjesson läser man för att lära sig hur man inte ska göra. Anders Hallgren läser man för att njuta av all hundkunskap denne man besitter.

    SvaraRadera
  2. haha.. tack för ett gott skratt på kvällskvisten haha... Sista meningen var så himla rolig. Jag håller med dig haha... Jag har även Jeppe Stridhs bok och Cesar Milan i bokyllan... bara för att det är från dem... nyfiken???

    SvaraRadera
  3. Monica: Ja de böckerna skulle jag oxå vilja läsa. Får jag låna dem sen?

    SvaraRadera
  4. Kusin, du vet om att jag också har några böcker va? Mest från Hallgren. Monica, om det är ok skulle jag gärna vilja låna Cesars bok.

    SvaraRadera