fredag 16 oktober 2009

Ligg!

Ja det går framåt här. Vi har nästan ett ligg nu.. Jag sitter där och håller godis på golvet och väntar på att hon ska lägga sig i försök att ta det, men inte. För dåligt godis hade jag sagt till mina kursare.

Men med lite hjälp, att jag petar lite på hennes ena ben lägger hon sig ner och jag belönar och belönar. Positions belönar då alltså. Jag kom på mig sjäv att jag sa sitt till henne, och hon satte sig! Tjoho! Lyckan är gjord. Man kan tycka att de mest enkla saker som sitt och ligg är det första man lär. Vera kan inte ligg, men hon kan stanna, och gå fint vid min sida med ögonkontakt. Kan andra valpar på 14 veckor det?



Snackade lite med Linda i affären, hon har parat sin tik. Jag hoppas att det tog där, men jag sa till henne att om det blev något ville jag inte hälsa på henne. Snart vet alla att jag är störd :/



Kursen igår då. Ja, jag är ju inte alls lika duktig på att prata som Lotta. Missar det viktigaste av allt, att klicka upp hundarna så de blir redo för jobb. Fast egentligen spelade det inte så stor roll, det var ju inte så många som var inklickade. Hoppas att de är det nästa vecka för då ska vi jobba!

Men jag var väl ändå ganska nöjd (med mig själv) igår, det var bara det där att prata om varför man göra en övning och vad det ska va bra för. Fick fram det som skulle fram, men det kändes lite svamligt från min sida.

Duktiga valpar hade jag på min kurs, och det är ju plus i kanten bara det!



Imorgon är det jobb för hela slanten, så jag försvinner lite..



Kram!

2 kommentarer:

  1. Vad bra att det blev ett ligg ;-) Och du... glöm att du glömde... det tar ni bara nästa gång. Hur ofta glömmer inte jag det jag tänkt vi skulle göra? Det gör alla. Glöm att du glömmer nu!

    SvaraRadera
  2. Du är visst det bra på att prata. Inte är det tyst i bilen inte! Fniss! Du ska bara komma igång.

    SvaraRadera