söndag 11 oktober 2009

Rackarns otur

El priserna har stigit, så pass att om man värmer huset med el blir man bankrutt. Pellets brännare införskaffas, begagnad visserligen, och kopplas in i befintlig panna i fredags. Helt perfekt och stora funderingar om hur mycket pengar som ska sparas i framtiden.

På söndag morgon funkar skiten inte längre. Motorn i grejen la av och det hade fuskats med säkringar så kretskort brann upp. Ett nytt kostar lika mycket som brännaren kostade.
Ny tur på blocket och vi hittar en i Kölleröd. Dumma jäkla människor låter sina två åriga ungar sätta in annonser. Ungen ska va hemma vid 20:00 och ber oss ringa igen då. Vi ringer och då kommer han nog inte hem ikväll?

Letar ny annons och hittar en till, sent på kvällen ja. Vi hämtar och den blänker och är så fin.
Hem. Ut med hundar. Börja koppla in, in med hundar, kopplar igen. Tar en himla tid. In till hundar och hittar valpkiss.
Allt annat som hänt bryr jag mig inte om men, valpkiss! Hon har inte gjort något inne på jätte länge och går till dörren varje gång hon är nödig. Nu har hon säkert stått där och undrat varför dörren inte öppnar sig. Frågan är nu om hon kommer fortsätta gå till dörren eller det inte känns lönt längre. Jag blir arg på mig själv.

Imorgon börjar Veras valpkurs och jag kommer på, min hund kan inte ligga. Så jag tränar stenhårt för allt neråt. Det funkar inte alls bra. Jag hjälpte henne lite på traven men då såg hon helt förnärmad ut, stackare. När jag tänker efter lite ligger hon typ aldrig. Bara när hon sover, så jag kan inte belöna frivilliga ligg heller direkt. Nä jag får nog fråga instruktören om hjälp.

Kramar till er!

1 kommentar:

  1. Lugn! Jag tror inte någon valp kan ligg ikväll. Valpkiss inne? Lugn! Ta ett par djupa andetag och tänk efter så kommer du själv på de rätta svaren. Se. Det var väl inte så svårt?

    SvaraRadera