torsdag 21 januari 2010

Grr.. Idag är jag farlig!

Det skulle väl inte va så jäkla svårt att fixa till felen som jag sa till om på bilen? Nu var jag inte själv och hämtade hem den, jag jobbade ju så det fixade Tobbe och Morgan. Så kommer Morgan och hämtar mig på jobbet, lite dåligt humör för illamåendet som hoppade på mig bara sådär.. Så kommer jag ut i bilen..

Det första jag kollar är såklart stereon, jätte fin och hajjtek, men hur fasen ser det ut runtomkring? Nån sketen förbannad plastbit som de klippt till och satt runt den. Inte ens kunde de klippa till den så att den stämde med hålet. Sen hade de repat och knäckt sönder fästena på träpanelen ovanför så den satt snitt å vingt, och framförallt, SÖNDER!
Sen börjar jag köra.. Och då gnisslar det fan i från bakhjulet. Wink, wink, wink, jag fattar inte varför, för de skulle inte RÖRA bromsarna.

Men jag får ju ändå ställa in radiokanalerna, fastän radion sitter fult, kör hela vägen från Degetown och hem och den hittar inte en enda kanal. Inte ens radio Kristianstad som brukar funka 10 meter ner i graven. Grr. Får iallafall kolla så att CD-spelaren funkar, i med en skiva och vänta. Men var är ljudet? Det bara piper och låter illa, stoppar bak huvudet i baksätet, och nog fan har de skitit i att koppla in högtalarna bak. Och det är där basen sitter. Det är en riktigt arg Emma som ringer till Mårtenssons.

Och när en Riktigt arg Emma ringer, får hon sin vilja igenom, och ska infinna sig på verkstaden på tisdag 8:00 och hon stannar där tills allt blir som det ska!

2 kommentarer:

  1. You go girl, rätt ska vara rätt, helt sjukt att de ej kan fixa det man ber dem om, och ordentligt..har hänt oss också....stå på dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket har jag varit med om när det gäller bilar och verkstäder men det här tar nog priset. Det var det sämsta...

    SvaraRadera