lördag 2 januari 2010

Nu räcker det!

Nu börjar jag faktiskt bli riktigt trött på den här kylan! -10 står det nu på mätaren och jag hade velat att det var på andra hållet. Jag är fruktansvärt frusen.
Jag ska på klickerkurs imorgon på hundskolan och då hoppas jag minsann att vädret har bestämt sig för att bli varmt. Jag tror helt allvarligt att jag håller på att avlida.


En som då faktiskt inte bryr sig om att det är så kallt är, hör och häpna, Nikita!
Hunden som i vanliga fall inte ens går utanför dörren utan att man tvingar henne springer nu självmant ut och kan vara ute en bra stund. I full fart dessutom.

Vi har snackat lite om det, och min nya teori är hon inte vill bli kladdig på tassarna. Tänk när det är ett par plusgrader och bara dynga, fast om det är minus blir marken fast. Och snö är ju bara roligt. Jo men jag tror att det är så faktiskt.

Nu ska jag kränga lite ostbågar och sen får jag väl se om jag kan sova, somnade liksom ett par timmar på soffan ikväll..

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, jag saknar värmen nåt alldeles otroligt!
    Kul med klickerkurs! Vi var på en i höstas och det har funkat toppen för oss! Just att kunna pricka "udda" beteenden som man inte kunnat pricka annars. Hur kul som helst :o)

    SvaraRadera
  2. Pst, för att svara på din fråga på min blogg - jag gick hos Monica Hillman. Vansinnigt roligt :o)

    SvaraRadera