söndag 3 januari 2010

Lager på lager.

Ett par strumpor och ett par till, ett par raggsockar på det och två par träningsbyxor, en underställs tröja, en T-shirt, en flis kofta, en halsvärmare, thermo byxor, jacka, mössa och 2 par vantar. Redo för att åka på hundkurs!

11minus grader och vi var nog inte ute mer än en halvtimme i stöten och jag frös inte ihjäl. Fantastiskt. Nån som inte gillade kylan var lilla Vera, som brukar kunna jobba på rätt bra blev trött på inte så lång tid. Kan bero på att jag varit lite slarvig med träningen oxå under uppehållet men jag tror mest på kylan ;)



Synd att det inte var fler anmäla på kursen för jag tyckte verkligen att man lärde sig något. Det är inte bara klick när det var nåt bra utan det här med att man kan klicka fram ett beteende som ibland kan vara svårt att få fram på kurserna. Även för dem som jobbat lite med klicker innan hade detta varit en bra kurs för. Banan mannen som jag hade med mig på kursen var nöjd, han svalde allt med hull och hår. Och han är helt ny på klicka och belöna. Så var även hans hund som slocknade i teorisalen och blev alldeles tom i blicken.



Igår skulle jag tvätta Nikita en runda, stoppade ner henne i badkaret och började spola. Vera valpen är väldigt störig och går fram och tillbaka, gnyr och tramsar. När Nikita är schamponerad hör jag att det väsnas, tittar mig omkring och där i duschen sitter Vera. Sur som ättika och bara glor på mig. Jag frågar henne om hon vill bada och hon svarar inte. Så jag tänkte att om hon inte vill gör hon motstånd eller går därifrån när jag ska ta henne. Inte det nä, lugn som en filbunke låter hon sig lyftas och sättas ner i badkaret. De flesta hundar vill ogärna bli blöta i rumpan, men Vera sätter sig direkt i vattnet när jag satt ner henne. Sen satt hon där, nöjd och stilla och lät lite som en gris som hon gör när hon njuter. Denna hund!

1 kommentar:

  1. Vad kul att höra att ni var nöjda. Jag var nog också ganska nöjd med dagen även om jag var rädd att jag gav för lite övningar. Men hundarna orkade ju inte. Tack för din fina kommentar på min blogg. Natti natti.

    SvaraRadera