söndag 24 januari 2010

Vilken helg!

Linda ringer mig 20:30 på fredag kvällen och förvarnar mig om att det kanske knackar på dörren senare på kvällen när hon jobbat klart. Mycket riktigt 22:05 står det en styck Linda i dörren som är sugen på kaffe. Mycket trevligt.
Vi dricker vårt kaffe och snackar en bunke skit. Så blir jag lite skrytig och visar min helt nya box med vin i. Jo men vi skulle kanske ta ett par glas, här var ju skjuts till henne så hon kunde komma hem igen. Vi öppnar boxen vid 11 på kvällen och blir sketanes fulla. Vi fnittar som ett par fjortisar, galer som ett par fjortisar och sjunger så Morgan blir irriterad.

Skjutsen blir förbannad, det skulle inte bli för sent och han kör hem. Vi däckar på soffan 04:30 när jag kräkt en runda som inte var jätte lätt när jag hör en som skrattar åt mig i bakgrunden.
Boxen tog nästan slut. Och hela dagen går åt till att ligga på soffan och försöka sova vilket inte heller var lätt när Morgan skruvar upp ljudet på TV:n hela tiden som hämnd när han inte fick sova på natten.

Sen vaknar jag i morse, mens helvete och super ont i höfterna. Inget funkar, jag kan inte ligga, stå eller sitta, det gör förbannat ont. Jag får ringa och säga att jag inte kan följa med på kursen idag som jag gärna ville va med på.
Hade jag varit på smällen hade jag varit helt bombsäker på att jag hade foglossning. Det känns verkligen som att benen ska lossa från höfterna. Detta är något som verkar bli sämre med åren, det är kanske dags för en hysterisk rektomi ;)

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är Morgan som stuckit nålar i en voododocka som hämnd för störd nattsömn!

    SvaraRadera
  2. Har alltid önskat mig en hysterisk rektomi. Oh så spännande!!!

    SvaraRadera