torsdag 7 januari 2010

Jo´rå!

Upp med tuppen, kanske innan till och med? Har svårt att hålla mig vaken hela vägen till staden, det är endast kärleken till bilen som håller mig vaken.
Ut ur bilen och det var riktigt, riktigt kallt. Knäpp bältena och ta fram varningstriangeln.

Sen blev jag nervös så när det äntligen var min tur var jag så uppspelt att jag studsade ur bilen och skrek till besiktningsgubben, 'Ny Audi, ny Audi! Han sa 'Va?! Då fnissade jag och han skrattade åt mig. Sen såg han lite förbryllad ut och frågade vad jag hade för bil innan och när jag sa den gula visste han direkt vilken den var.

Jag bad honom leta fel för att jag hade garanti och det gjorde han faktiskt, men det enda han kunde sätta tvåa på var att det var dåligt lyse på halvljuset och att en blinkers blivit vit. Mårtenssons åtgärdar.
Besiktningskillen var nyfiken på vad jag gett för bilen och vad jag fått för den gula. När jag sa att jag fick 20 000:- för den sa han: Det hade jag tagit och sprungit! Det gjorde jag ju svarade jag.

Då ljög jag lite för honom. Jag sprang inte..

3 kommentarer:

  1. HAHA... du borde bli författare haha... På måndag kl 8 är det min tur för bilbesiktning. Jag ska dock inte be besiktningsmannen leta fel utan jag hoppas han har lyckats ta fel glasögon o dyl när han steg upp ;-)

    SvaraRadera
  2. Monica: Lycka till!
    Kusin: ????

    SvaraRadera