onsdag 20 januari 2010

Rubbade Runar!

Äh, det tar en halvtimme att åka till Hörby, det är lugna puckar.

Men om det är snöit o glatt kan man lägga på en tio minuter eller nåt. Var var det sen jag skulle? Fegisen vågade inte gå dit som jag fått berättat för mig, utan hoppar in där till försäljarna och frågar. Ja, ni hade rätt..
Ut till Runar igen och ska börja köra.. Precis då sticker det fram en pickis med biltransport som skulle till samma ställe som jag. Men om man har en pickis, och sen en boggi biltransport, och körkort för det, borde man väl veta att man behöver ta ut svängen lite? Han körde fram, backade tillbaka, fram, tillbaka, och ändå kom han bara närmare bilarna som stod i vägen.
Jag börjar bli stressad och ringer Morgon som sitter i sin bil för att köra mig hem, om han fattar vad han sysslar med? Det gör han inte och tror inte jag kan köra nåt annat håll heller.

Så jag väntar ett tag till, och killen backar, springer runt och glor, gör ett nytt försök. Jag stressar nu för vi hade bestämt 12:30 och det var för 10 minuter sen! Skit samma då! Ställer bilen på närmaste parkering och gåspringer till verkstan. Hoppar in där och försvarar mig direkt:

-Det är en förbannad klödderöv som håller på sin förbannade biltransport därute och jag kommer inte förbi! Jag har liksom stått där i 10 minuter och väntat nu ju.

De flinar lite fint och säger att det gör inget att jag var sen.. Genomskådad sådär bara?!

-Jaha men då ska vi göra vid din bil, du väntar sålänge va?
-Va? Går det så snabbt?
-Ja, men vi ska ju bara, och så läser han på sin lapp.
-Jaha, jag har skjuts med mig, blir ni klara till jag börjar jobba 4 då?
-Ja det går snabbt, när hade du tänkt hämta bilen då?
-När den är klar, klevorr!

Alltså hade jag inte behövt vara bil lös som jag nu är, men vem visste det? Han visade mig min nya stereo som var så fin så, det fanns allt i den, sån där Ipod oxå!

Vem kunde ana, Ipod i bilstereon??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar