söndag 10 januari 2010

Kvinna frös ihjäl i butik.

Så hade det kunnat stå i tidningen igår. Nä det var ingen olycka eller så.
När jag kom på morgonen hade jag ju lite att göra, det vanliga när man öppnar plus att jag hade bröd att packa upp och när jag var färdig med det svabbade jag av hela golvet och samlade poäng. Efter det blev det lugnt och jag ställde mig där bak kassan som ett nöt och börjar frysa. Inte lite heller. Fick plocka fram termometern och den stod på 15 grader.
Startade fläkten och blåste innanför tröjan, under fötterna och på händerna. Jag frös så mycket att jag ville helst bara be kunderna dra så jag kunde gå tillbaka till min fläkt. Det gjorde jag inte.
När jag förstod att detta kommer inte funka, ringde jag chefens fru och frågade om hon hade ett par långkalsonger att låna mig, jo om jag väntade lite så skulle hon komma med det till mig. 10 minuter senare hade jag ett par långkalsonger, en underställs tröja och ett par skid strumpor. Och gissa vem som blev precis lagom varm och fick energin tillbaka, JAG! Tack Linda!

Om ca 3 timmar är det v.2, veckan kurserna drar igång igen! Det är min och Veras tur imorgon och det ser vi fram emot. Jag hoppas att jag inte varit för slapp med henne på "lovet" och hon fortfarande gillar att jobba med mig.
Och på torsdag är det min tur att hålla kurs, det är blandade känslor inför det. Jag tycker att det är jätte kul att hålla kurs och träffa alla dessa hundar med ägare, men den här förbannade nervositeten! Den skulle jag gärna vilja slippa, men jag måste nog ändå säga att det känns bättre än förra gången, det kan bero på att jag har lite mera trygghet denna gången. Förra omgången var första för mig och första för alla mina kursare, denna gången har jag ett par kursare som jag hade förra gången plus Andreas.
Och jag tror ju då att de kursare som jag hade förra omgången och kommer nu är nöjda eftersom de kör från Malmö för att gå hos mig i Eslöv när vi har kurs i Malmö oxå? Nä jag ska sluta fundera på sånt här, det gör ju inte nerven bättre precis.

Kram

2 kommentarer:

  1. Emma! Du är duktig! Du behöver inte oroa dig. Du fixar detta galant. Styrkekram.

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå jättebra!

    SvaraRadera