tisdag 26 januari 2010

Grrr & Brrr

Jag börjat bli riktigt trött på denna kyla nu. En himla massa minus grader och nu lovar de ännu mera snö. Nu är det så att jag vill inte ha mer snö nu. Den kan gott försvinna med sig så mina snödroppar och vinter gäck kan komma upp och sola sig. Nog om det.




Hörby fick äran att bli besökt idag, det var lika kallt där.. Och denna gången skulle jag inte stanna kvar som de ville förra gången, men det fick jag minsann göra ändå för denna gången hade jag ju ingen skjuts med mig.


Nu kommer min stereo att bytas ut igen. Det var nån special kabel som gick till högtalarna bak och till antennen som tydligen bara passar i original stereon. Så en ny sådan är beställt till mig.





Sen bad jag ju dom kolla varför det luktar och försvinner olja från bilen förra gången, när Morgan hämtade bilen var inte killen där som hade kollat det så de kunde inte svara på vad det var. Jag är ju gnällig och sa till igen och denna gången stod jag och glodde på dom när de skruvade av skydden. Och vilken syn! Hela litern jag blivit av med var inklint i motorutrymmet. Sen plockade han fram en dunk rengörings medel och började spruta på så han kunde se var oljan kom ifrån, nästan hela dunken gick åt.. Och nu ska bilen lämnas nästa vecka IGEN för att byta packningar och min stereo. Och så gnäller jag om att lyset är dåligt, sämre än på gul audi som var lite äldre och gått mycket längre. Jag vill ha nya strålkastare oxå.



Igår när vi skulle gå och lägga oss var jag av med Nikita, jag blev rädd att Morgan glömt henne ute och frågade honom lite manande om han hade det??! Nä, sa han, hon ska va inne. Jag undrar ju var och börjar leta efter henne. Så såg Morgan henne.





Om ni tänker att jag stod framför soffan så skymde Nova hela sikten. Snäll Nova som värmer frusen Nikita.

Over and out!

2 kommentarer:

  1. hahaha lilla nikita, saknar henne

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild =) Alla hundarna i soffan. Tror inte min fishund hade gått med på att dela så, inte så nära iaf.

    SvaraRadera