onsdag 22 juli 2009

Flötte

Har varit ute i skogen och letat svamp igen.. Rusa in i duschen efter det, känns som om det kryper överallt..! Blev inte så mycket idag, men ett par mackor fick ja nog ihop!

Vi har haft besök idag. En man som skulle köpa Golfen som stod här o skräpa. Han har en Schäfer. Och jag är imponerad. En Schäfer som är glad för att jobba. De jag sett tidigare är typiska bruks hundar som kryper fram och är väldigt kuvade för sina ägare. Och jag sa det. Han kontra med att han jobbade mycket med positiv förstärkning. Visst är det kul att höra när det gäller en Schäfer..

Men han tyckte jag var hel kass på att jobba med mina hundar.
-Du är tråkig.
-Hon vet ju inte vad du vill.

Jo men hon får ju tänka själv.. Skrämmande att han har nog rätt i det han säger. Jag säger att Nova ger upp, hon lägger sig platt på golvet. Han säger att hon inte förstår vad jag vill. Varför har jag inte själv kunnat se det? Jag har bara tagit för givet att hon ger upp, men det är ju jag som ger upp.

Fan, ändring Emma, du kan ju det här!

2 kommentarer:

  1. Ibland så är det svårt att ta tag i saker fast man vet att man borde,men íbland har man rätt att vara så....men du kommer igen...du måste bara hitta motivationen igen

    SvaraRadera
  2. Ja, kan ni inte skicka lite motivation..

    SvaraRadera