onsdag 15 juli 2009

Kyssebär.

När vi flyttade hit 2002 såg jag att här fanns ett körsbärsträd. Helt underbart då jag älskar körsbär o tycker det är så gott att stå där o bara äta..
När det blev dags nästa sommar kommer klevoor Emma på att det var ett väldans stort träd. Och på väldans stora träd växer det väldans stora grenar som växer jäkligt högt upp.

Otur eftersom Emman är höjdrädd. Så nu har jag gått här i 6 år o tittat upp på alla de fina bären. Igår tyckte Tobbe synd om mig. Han tog vår stege som är 8 meter hög(eller lång, hur man nu vill mäta)den räckte precis upp till den understa grenen. Väldans stor, sa jag det?
Sen började han såga. Grenen gick av och flera tusen röda vackra kyssebär ramlade ner till mig.

Jag stod därute till 23 igår kväll och plockade i en korg. Idag har jag lagt ännu fler timmar på att plocka o såga ner grenen till små bitar.
Det är skitmånga bär. Jag kan inte äta upp alla. Jag vill göra saft.

Kan ni berätta hur man gör saft??

Nu ska jag kladda med teleluren/datorn så jag kan lägga in bilder igen =)

1 kommentar:

  1. Förlåt att jag inte kommenterat på länge. Jag har inte haft tid. Har läst och blivit lika glad varje gång jag sett att du skrivit. Fortsätt, jag läser men ska försöka bättra mig med kommentarerna. Kram till dig. Du, valparna flyttar snart!!!

    SvaraRadera