torsdag 16 juli 2009

Sjöbooo

Nu är Sjöbo marknad oxå avklarad. Hade bestämt att vi skulle åka dit sent, slipp trängsel o värme. Kom dit vid 20 ikväll o det var helt perfekt! Har en förmåga att mest bli irriterad på folk som ska gå 4 i bredd eller köra på en med sina barnvagnar. Ungarna sitter ju inte ens i vagnarna, jag är bara helt säker på att de finns med för att ge folk blåa hälar. Grr.

Nu har jag handlat upp alla pengar jag tjänade i helgen. Jag köpte ett par nya flopp-tollor, och jag tror att ni automatiskt tror att de var rosa eller lila. Ni kommer det en chock, de är turkosa.
Och så finns det skit tuffa skärp, nitskärp med rosa och svarta nitar. Nu har jag ett med helt svarta nitar, ett med svart/rosa och ett svart/cerise, besatt??
Ett par shorts att ha att jobba i, byxorna vi har är fruktansvärt varma så jag var tvungen att ha nåt.
4 nya näsploppar, de gör jag alltid av med =( Och en ny navelgrej, som är så fin att jag vill fota den o visa er. Men jag fixar inte att sträcka upp armarna i luften så magen ser platt ut samtidigt som jag trycker på kameran..

På kvällspostens framsida idag stod det om en liten pojke som blivit attackerad av kamphundar.
Det är då lille Ali Baba som ska hem till kompisen å leka. Mamman där har tre stycken American Bulldog. Två av dessa hade då gått till attack på pojken, medan den tredje inte ville vara med. Det stod absolut inte något om vad som hänt, förutom att plötsligt hände det som i en Triss reklam. De elaka 2 var avlivade nu, och nu vill de att den tredje oxå ska dö. Varför då? Det var väl en snäll en som inte ville va med å leka? Helt klart fruktansvärt alltihop, och jag stör mig på att det var den rasen. Nu är det en sån som Nova som äter barn. Tro fan att det hände i Danmark oxå, Nova kommer från Danmark.
Sist har de klistrat in en bild på en AB oxå, som jag är ganska säker på är en Pitbull med kuperade öron...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar