måndag 13 juli 2009

Normal.

Vilken jäkla depp att komma tillbaks till jobbet idag. Att komma tillbaka efter semestern med nya krafter heter det. Nä. Inte efter en veckas semester.
Ibland saknar jag ett normalt jobb med normala arbets kamrater med normala regler. Som löning, jag tycker att en normal lön kommer den 25:e, här ska den helst komma den siste. När räkningarna ska va betalda. Eller då semester. Det är jag som är konstig som vill ha mina veckor i rad. Normala människor fittar väl inte med en vecka hit o en vecka dit?

Jag kan få mina veckor i rad om jag vill. I 2 år hade jag vecka 25, 26, 27. Förra året hade jag 27, 28, 29. Enligt mitt tycke alldeles för tidigt. Skit skoj att va ledig när ingen annan är det.

För att spä på deppet ytterligare fick jag reda på att vår semester ersättning, som jag inte blivit tillfrågad om när jag ville ha, kommer nån gång i augusti. För att nån tyckte att det kunde vänta och nu har revisorn semester. Och han har minsann det i 4 veckor. I rad!

Det här måste vända nu. Jag är rädd att det kommer slå över i skallen en dag. Jag måste försöka tänka mer positivt. Inte låta folk trampa på mig. Jag är inte så okänslig som ni säger, jag vill bara inte att nån ska se att jag är ledsen..

3 kommentarer:

  1. Hej Emma! Inte trodde du att jag smygläste din blogg?! Du har rätt till fyra veckors sammanhängande semester under perioden juni-augusti! Enligt semesterlagen. Bara så du vet..
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Haha Lina, det trodde jag minsann inte =) Det här med lagar och stadgar är inget som gäller där jag jobbar tydligen. Det enda som hjälper är nog annat jobb, tyvärr. Men jag tackar för att du bryr dig =)

    SvaraRadera
  3. Vad jag känner igen mig från en tidigare arbetsplats. Det är väl härligt med arbetsgivare som tror de kan gena genom lagarna. Dags att leta nytt jobb låter det som! ha det gött! Kramar Linda & Nala

    SvaraRadera