måndag 27 juli 2009

Jag skulle egentligen åka till Karolin idag efter jobbet. Skulle visa upp Kira. Karolin som inte är en fegis ska ställa ut Kira nu, tror vi. Jag följer ju ändå med på en del utställningar och jag brukar ha en hund med mig, då kom jag på att jag kunde faktiskt ta med Kira istället så kan vi passa på att ställa. Bara jag slipper stå där i ringen så går allt bra. Men kusin mådde inte så bra idag så vi får ta det en annan dag.

Asade med mig Helen ut i skogen istället för att leta svamp, sprang nog hela Agusa runt utan några mängder. Men vi fick ju röra på oss iallafall.

Var nere i byn en runda nu ikväll. När jag kommer hem får jag ett sånt där psyko utbrott. Nikita är en tjuv. När hon tycker hon ska ha nåt klättrar hon upp o hämtar det. Idag var det min rosa träningspåse. Den var alldeles blöt av dregel och inte en smula godis kvar. När godiset tog slut blev hon väl sur för då åt hon upp Novas klicker som jag hade däri. Påsen är hel och en klicker kostar väl ca 45:- så det är inte dyrt. Men dyrt är det för hundens hälsa. Nikita har foder allergi. Mycket strikt att hon bara får äta maten som serveras i matskålen, ibland när hon inte har visat symptom på ett tag får hon en tuggpinne och det fixar hon. Men att springa å stjäla godis blir man inte frisk av. Det blir sönder kliade öron och skinnflådda tassar. Och en annan hund som inte blir tränad.. Och så blir jag ju såå arg.. Gormar o skriker, sen får jag ju så dåligt samvete, usch!

Nä nu ska jag gå å tvätta ur hårfärgen, se om den fortfarande funkar, ganska gammal var den ju...

2 kommentarer:

  1. Ja, som sagt man kan ej vara på topphumör varje dag, ja hundar de är som små barn, vill gärna hitta på hyss när matte och husse ej ser. De vill testa gränserna, oj, då blir det lite tokigt om hon enbart får äta sin mat och nu tog någon annans...ja, men hon hade väl skojigt medans hon gjorde massa hyss....

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att jag ska träffa Kira en dag och jag har absolut inte ångrat mig om att ställa henne!

    SvaraRadera