söndag 5 juli 2009

Nu så!

Behöver jag hjälp! Alla tips är välkomna till en "quickfix" - Nova.

Om jag släpper hunden lös är inte jag ett dugg intressant längre. Hon ska vara så långt ifrån mig som möjligt.
Jag gömmer mig och hon letar efter mig, när hon kommer vill jag ge en bra belöning, men inget duger. Godis är inte gott, leksak är inte kul och klapp o kel kan hon visst va utan om hon är lös.

Det handlar inte bara om att ha en bra inkallning, jag vill att hon ska förstå att det är lönande att vara hos mig.

Hemma funkar bra. Betyder det att hon vill ha mer miljö träning?

Löplina. Bara stå på den å försöka belöna när hon väljer mig?

Det är piss i urinen att alltid behöva ha koppel på henne när vi är iväg. Tråkigt för mig - tråkigt för henne.

( "quickfix" - 5 dagar semester - hårdträning.)

1 kommentar:

  1. Hej. Är ledig i morgon. Kom på förmiddagen. Ring innan 0733509850. Kram monica

    SvaraRadera