onsdag 29 juli 2009

Tänkte att nu, för en gångs skull, skulle jag ut o gå. Tog Nova i hampan och gav mig ut på äventyr.
Som vanligt när det ska göras ska det göras på riktigt. Så jag går till Agusa. Jag tror att jag gått minst 2 mil. Morgan säger att det rör sig om ca 7 km. Men det tror jag inte på. Inte Nova heller. Vi är nästan döda. Hon har varit väldigt duktig på vår promenad. Drog inte alls o var snäll o gick bakom när det kom bilar eller jag var arg för att hon gick så långsamt före mig. Hittade svamp på ett ställe så jag sa till hunden att lägga sig och stanna där! Plötsligt flyger hon upp o ja gormar -Skulle inte du ligga ner?! Hon lägger sig snällt igen men jag ser att nåt är fel. Jag är så taskig att jag inte kollat var hon ska lägga sig utan jag lägger henne mitt i pissemyrs vägen. Stackare.

När vi kommer fram till Agusa kommer hundarna som bor där fram till grinden o vill leka. Nova går inte ens fram till dom, hon gnyr o vänder ryggen till.

Vägen vi skulle gå rinner det en massa bäckar vid, och källor, så jag brydde mig inte om att ta vatten med. Tror ni inte att alla var snustorra?! Nä ska det bli fler såna långa rundor får jag nog gå själv..

Jag skulle ta kort på kaninerna idag så jag kan lägga ut dem på annons. Jag vet inte var jag har tappat minnet, ser ni det så hojta!

Vad har ni gjort idag?

2 kommentarer:

  1. Vad roligt äventyr ni var på idag, blev det mycket svamp? Går du alltid ut med en och en, eller händer det att du går med alla 3? kanske blir för tungt att gå med alla 3 samtidigt....Mvh.Marie

    SvaraRadera
  2. Vi är nog lika gnälliga båda två hihi... jag gnäller för att jag är trött jämt och ständigt i min blogg. Såg precis att hanen som jag ville köpa efter H-kullens pappa hos hans uppfödare är kvar. Han är 6 mån nu och ursnygg. Kolla på www.carnacs.se

    SvaraRadera