måndag 6 juli 2009

Underbara valpisar

Jag o Trojan har varit på hundskolan o kollat på valpar idag. Dessa underbara goa valpar! Så söta att det finns risk att de blir uppätna ;)

Troja tyckte inte att de var lika söta som jag tyckte, läskiga som ville åt hennes boppar o bet henne i hasorna. Troja var väl inte helt trevlig mot dem..

Därimot var hon väldans trevlig att ha med sig! Funkade jätte bra med Monicas hundar, och att gå lös hela tiden. Jag tog inte ens ut kopplet ur bilen. Det är såhär jag vill ha mina hundar. Vet bara inte vad jag gjort med Troja som jag inte gjort med de andra..

Nä idag är det Troja som jag älskar mest =)

Hemma är det Troja som vaktar, alltid vaksam på minsta ljud. Men idag kunde hon släppa det för de andra hundarna skötte den uppgiften, och det blev jag väldigt glad för att hon kunde.

Det var en trevlig dag med gott sällskap o fika, Tack för att vi fick komma =)


Jag ville att Troja skulle bada när vi kom hem, så jag lockade upp henne på stegen och det gick bra. Men att ta det sista steget i pöölen ville sig inte.. Emma ger upp. Plötsligt kommer det en klumpstorhund, tar ett jämnfota skutt rakt ner i poolen. Simmar ett varv, hoppar ut, rullar sig i grusen. Plötsligt var hon inte så underbar mer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar