tisdag 21 juli 2009

Nova och Axs

Kollade tempen när jag kom hem i eftermiddags. Tyckte hon kändes varm. Den stannade på 38.3. Vetten hade inte tid idag, får ringa imorgon, känner inte att det är så akut. Eller? Man ska väl kolla allmän tillståndet och det är bra tycker jag..
Men jag är så osäker. Tänk om jag bara inbillar mig?? Hoppas han kan typ ta ett blodprov o se om det är så...

Jag har varit och träffat Jessica idag. Och Axs. Axs och jag är ovänner. Axs är en ganska stor rottis hane, som fick för sig att han skulle gå fram och morra på folk när han var ca ett år. Han gick fram o lät folk klappa på honom sen blängde han lite o började morra. En dag sitter vi på trappan och röker. Axs är lös, snart kommer han upp på trappan, ställer sig vid mig och börjar morra. Nope, det tål Emma inte. Så jag petar honom på näsan o säger -Lägg av! Det gör han. Men efter en stund morrar han igen. Då blir jag riktigt sur. Jag tar honom i kinden och säger -Sluta. Då blir han förbannad! Jag fick hålla honom i bägge kinderna och sätta knät över ryggen på honom så jag orkar hålla honom. Jag höll en bra stund tills jag känner att han slappnar av. Då släpper jag och berömmer lite.

Tycker ni att det är konstigt att han inte gillar mig ??

Axs slutade visst morra på människor efter det, men inte mig.. Nu har vi ju inte träffats så mycket heller efter detta, men när jag kommer bara blänger han o morrar på mig, grrr. Men idag släppte det lite, han fick sitta i soffan bredvid mig och jag tittade inte honom i ögonen. Sen såg han att jag hade klickern med mig. Och han jobbade. Han gick mellan, slalom mellan benen, bugade o provade en massa annat. Att han gick in och ställde sig mellan mina ben kändes väldigt bra. Har fått för mig att hundar inte gillar när man står över dem, men han tyckte det var lajbans att stå där o titta mig i ögonen. Känns gött detta, hoppas han kommer ihåg det till nästa gång oxå =)

Sitter här och funderar på vad vi ska äta ikväll? För trött för att laga, för fet för att beställa.. Suck o pust..

2 kommentarer:

  1. Emma duktig! Vet hur man ska göra för att bli kompis igen. Tänker mycket på söta Nova och hoppas att hon blir bra snart igen. Saknar dig på mina kurser!

    SvaraRadera
  2. Saknar att gå där oxå.. Får anmäla tror jag..

    SvaraRadera