onsdag 22 juli 2009

Röd

De här små kilona jag skulle vilja bli av med verkar inte alls bli lätta.. Om man är hungrig hela tiden och mest tänker på mat verkar det nästan omöjligt.
Bjöd hem Andreas ikväll för vi skulle äta kräftor och räkor. Han åt inte alls mycket så jag krängde i mig alltihop! Fralle bröd o majonäs. Det är ju så gott..

Miljö träna. Man ska vänja sina hundar vid underlag, människor, djur och miljöer. När Nikitan var liten var jag såå noga med att hon skulle vara snäll mot alla små djur, hon fick träffa kaniner, marsvin, fåglar och annat smått o gott. Vet ni vad jag glömde? Jo STORA djur. Hon blir jätte arg när hon får syn på kor, hästar, elefanter? Sen fick jag ju Troja, jag hade det i minnet att man måste ha koll på stora djuren oxå. Det funkade bra, ändå tills ett par kaniner rymde här hemma. Troja tyckte det var så skoj och hon hoppade och busade runt dom. En av kaninerna blev sura, hoppade fram och bet henne i nosen.
Hon vill inte gärna vara nära djur nu, men det går.
Har jag Nova själv med djur går det bra, men när de är flera ska hon gärna bevisa att hon vågar. Skälla, bita lite efter..

Men även här kom jag ju på ett djur som jag glömt. Kräftor. Döda sådana. Min lilla hund, som vi har skrattat åt henne ikväll. Stackare. Det är inte alls snällt att skratta när hon faktiskt är rädd, men hon är ju så skojig. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men det ligger en halv kräfta på golvet, Nova ligger oxå. Sen vågar hon inte nosa på den så hon överväger om hon ska lägga huvudet på den, inte så man ser när man gör det, utan hon lägger kinden på.. nä minsann hon ångrar sig! Men om man rullar runt o försöker ta på den med tassen, nä inte det heller. Både Nikita och Svea äter på den, Gaaaahhhh!
Nyttigt. Hon sover som en stock!


Imorgon är jag ledig!

1 kommentar:

  1. Ja, våran tik Trude är rädd för stora djur som hästar och kor,och till och med våran guldhamster hon har fått nosa på henne men vänder bort huvudet, men Findus som föddes på Malta bland hästar älskar hästar, han blir helt vild när han ser hästar i en hage, en gång på jobbet så släppte jag honom lös för att han skulle leka med den andra hunden, men Findus sprang direkt till en hästhage och ville leka med hästarna, tur att han ej blev sparkad, vissa hästar tycker ej om hundar, men en annan gång så fick han en stöt utav elledningen vid hästhagen och efter det så har han blivit lugnare, han bryr sig inte heller om hamstern, mina föräldrars katter har de stor respekt för när de är på besök,,,,men ute är det kul att jaga katt, Findus älskar att jaga getingar, mygg, flugor, och humlor, han är så fånig när han tittar på dem och ska anfalla, kan ju vara lite läskigt med getingar....visst är det kul när ens hundar beter sig på ett lustigt sätt i olika situationer....? Det där med att gå ner i vikt, jag har alltid varit storväxt har stor benstomme, har gått på gym, vilket jag tyckte var tråkigt, nu går jag på friskis och svettis 2 gånger i veckan ,tycker att det passar mig bättre, men gör det mer för sociala biten och för att det är kul, min mamma kommenterar alltid att jag är för tjock och att mina äldre systrar är så smala och fina, kul att höra det från sin mamma, men förut så åt vi glass varje dag, nu blir det en glass på helgerna, och bullarna har vi minskat ner på och jag äter ej efter kl.21.00, och det har gett resultat ,t-shirtarna känns inte så taighta, men min mamma tror mig inte, men det är ju jag som ska må bra, så jag bryr mig inte så mycket om det...men visst är det svårt att motstå frestelsen ibland, för vissa saker är så goda.....

    SvaraRadera