onsdag 31 mars 2010

Allt är fel!

Vaknade sent idag. Och det var jag glad för, jag brukar aldrig kunna sova länge när jag är ledig. Om jag ska jobba är jag såå trött när jag går upp och ska jag vara ledig vaknar jag innan jag skullat gå upp när jag jobbat, skumt.
Är uppe en timme, donar hundar och farmar. Så kommer den där... Huvudvärken. Så det blir en liten stund på soffan som bara gör det värre, för när jag reser mig dunkar det rejält. Inga piller att svälja finns hemmma och lika bra det, huvudvärken försvinner men får ont nån annanstans.

Så är det dags att köra till jobbet, kör lite tidigare för jag hade ändå tråkigt här hemma. Kommer en liten bit sen börjar bilen att dumma sig, hostar och hoppar. Och med Rubbade Runar vet man ju inte, håller han på att rasa eller är han törstig?
Jag håller tummarna att jag kan rulla till backen för sen kan jag rulla hela vägen ner till affären. Nä Runar bara hoppar. Så möter jag nån jag känner. Jag vinkar och blinkar med bromsljuset, och han stannar.
Han konstaterar att du har nog glömt tanka? Glömt och glömt.. Jag trodde det skulle klara sig. Här kom nog det första braiga med denna dag för Johan på Snippen hade dunk i sin bil och kör mig till macken så jag kan tanka den sen väntar han på mig så bilen verkligen går igång. Tack Johan!

Sen är det massor med folk på jobbet och det är bra för tiden går snabbt men ibland kommer det in folk som man skulle vilja prata en stund med. Det är väl typiskt, att när det är nån man vill prata med så går det inte..
Roligare än såhär blir det inte, ska trycka mitt huvud nånstans så bankandet kanske försvinner.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Inte skönt med huvudvärk.:( Spänning?
    Där var en del folk då ja. Vi får ta det en annan gång.:)(om det nu bla. var mig du syftade på.)
    Skönt att höra att det inte bara är jag som är så "hopplös" när det gäller djur.......
    Kram på dig!

    SvaraRadera