torsdag 25 mars 2010

Jag börjar visst bli rätt dålig på det här. Blogga. Skulle vilja varje dag men jag är dålig på att komma på saker. Och kommer jag på nåt är det en jätte historia som tar lång tid att skriva.

Det var iallafall hundskole-dag igår. Alla som är på skolan och hjälper till var där och fikade och planerade för nästa kurs-start. Skoj. Massa nya kort kurser kommer att komma ut på hemsidan. Håll utkik vet jag! Jag kan avslöja att en kort kurs kommer att bli en ren shaping kurs. Jätte kul, och den ser jag fram emot.

För övrigt passar vi Dilba nu över helgen, och Dilba ångrar nog att hon ville följa med hit. En styck bulldog har kommit till"kåt-stadiet". Och eftersom alla de fast boende hundarna är sjukt trötta på henne har hon valt ut ett nytt offer. Lilla, lilla Dilba. Vera har ju kommit på att hon har tassar, som man kan slå med. Och nu blir Dilba lite platt när Vera kör sitt nya trick.
Och på tal om det har Vera fått tillbaka lite av sin energi nu när löpet nästan är över, nu är hon intresserad av mig igen och väljer mig för sovandet. Så ja, jag tror nog att vi ska komma på rätt köl igen. Jag längtar ju lite efter att hon ska sluta löpa så hon kan följa med på kurs igen.

Jobb imorgon för sista dagen denna vecka, och denna gången har jag ångest för helgen som kommer efter denna. Min jobbhelg. Nu vet jag ju att jag har fina jobb polare på helgen jag jobbar men det är en annan sak...
Nämligen påsk. Och vad händer i påsk då?
Då kommer alla Stockholmare till Skåne, och åker till Degeberga som ligger på Österleeeen.

Suck

2 kommentarer:

  1. Ibland har man bloggtorka, jag brukar hoppa över vissa dagar om det ej har hänt något eller om jag ej har något att skriva, för annars blir det nog bara tråkigt, det positiva är väl att våren är väl på gång, men här i Stockholm, har vi varannan dag sol och varannan dag molnigt, duggregn och rått och kallt, så det är väl våren i ett nötskal. Vad skönt att du får vara lite ledig, det är man värd...

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, här i STOCKHOLM! I like dina pikar ;)

    SvaraRadera