måndag 15 mars 2010

Jag försöker.

Jag försöker att inte vara rasistisk. Men jag kan lova att det inte är lätt. Jag menar inte att de inte har samma rättigheter som oss. Det måste dom ha. Men det finns en hel del saker jag inte fattar när det kommer till... Eh, nysvenskarna?

De kommer hit, lever på bidrag, kan inte åka hem till sitt älskade (det måste ju vara älskat när allt ska vara som det var innan) land, det finns en viss risk att de får på moppo där. Blir mulade. Men åka hem på semester, det går bra!
Om vi hälsar på i deras land får vi ju göra som dom gör. I vissa länder får man inte dricka alkohol. Då får vi ju se till att göra det där man får, eller hur?
Sen har de ju ganska skev kvinno syn och i vissa länder måste man ha en gardin runt huvudet. Det gäller även oss om vi kommer dit. Det finns massor med exempel om man tänker efter.

Men om vi nu vänder på steken, dvs att de kommer till oss, då ska vi ändra på oss för deras skull? Att ha skolavslutning i kyrkan är väl inget jag hurrar för, men det är ju tradition. Som julklappar på julafton. Nu passar inte det längre, då det strider mot deras religon.
Nä men passar det inte, skit i det då. Be inte oss ändra, det är bara till att inte gå dit.

Sen jobbar jag ju i affär och det gör det ännu svårare att tycka om dem. Om det kommer in 100 st "såna" på ett år, är det 95 st av dem som stjäl. Och av 100 skol ungar är det kanske 3 på ett år.

Jag har massor av stöld historier på lager, vill ni höra nån? Kanske den med Zigenaren vi fick låsa in på toaletten. Eller den om "hon" som stod och bölade när polisen kom så de klappade henne på ryggen och sa att de skulle fixa det. Eller dom som var där förra veckan som jag var beredd att slå på skallen?

3 kommentarer:

  1. Den där sista vill jag höra om först.:) Sen kan du ju ta dem i tur och ordning. Skriv en bok med alla berättelserna i.:) För övrigt håller jag med dig! Man får ta seden dit man kommer!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Då ska jag berätta om den historien en dag =)

    SvaraRadera
  3. Andreas NIlsson15 mars 2010 kl. 22:58

    jag håller me dig visst kan man bli irriterad kram Andreas

    SvaraRadera