lördag 27 mars 2010

iPhone, Satio eller n97?

Precis haft besök av kusin med man och barn. Tänk, de hade oxå födelsedags present med sig till mig. Det är nog ingen som tar mig på allvar :)
Jag fick en påse med en massa roliga saker i. Typ en mascara, som jag behöver, dusch krämer och shampoo och tandborste till min dåliga andedräkt. Var det en pik?

Deras unge är rätt cool. När han var här för 3 månader sen fick han ge hundarna godis, och idag gick han och öppnade godislådan för han visste minsann var det förvarades! Lyckliga hundar fanns här kan jag lova. Vera som fortfarande är överkåt fick sitta i sin bur tills Ville ville att hon skulle komma ut, det fick hon, men han tyckte hon kunde gå in där igen för hon var lite jobbig. Bra att han säger till henne att hon ska gå in där igen och stänga dörren efter henne än att han vrålskriker som de flesta andra ungar när de inte får som de vill.

Märkte ni förresten att jag skrev att en unge var cool? Det här tar hårt på min image.

Min jätte häftiga SonyEricsson telefon håller på att haverera. Anledning till att byta, helt klart. Men nu är ju det stora problemet att det är en hel månad tills jag kan förlänga mitt abonnemang, och jag menar, hur långsamt kan tiden gå? Positivt med detta är förstås att jag inte förhastar mig i mitt telefon köp. Bra med tid att välja.
Valet står nu mellan iPhone, bara för att man är uppkopplad hela tiden och man kan ladda ner en massa häftiga Apps (som jag fått höra att det heter). Nackdelen är ju då den dåliga kameran.
Sen är jag ju sugen på en sån här SonyEricsson satio, just för kameran som är på 12,1 mpix. Men där kan man nog inte ladda ner några Apps, och vad jag hört ska det ju vara det "nya svarta". Man har ju aldrig kameran med sig när det behövs och sitter den då i telefonen är chansen större att råka fånga nåt på bild.

Morgan har köpt en Nokia N97 som oxå är super tuff med ta-på-skärm, dock med extra tangentbort ifall man inte skulle orka. OCH, som man kan ha Apps på. Kanske inte banken å så, men ficklampa :)

Nä det här är svårt, kan jag få lite hjälp? Vi har ända tills den 27 april på oss!

2 kommentarer:

  1. Det var väl inget svårt val!? IPHONE så klart!

    SvaraRadera
  2. Så du säger det.. Hmm.. Jo, det är nog ganska säkert =)

    SvaraRadera