måndag 29 mars 2010

Kurs!

Ikväll var det hundskola för Sveas del. Vardagslydnad Malmö. En himla trevlig grupp som jag fått turen att vara hjälp instruktör åt, tillsammans med den riktiga, LottaS.
Jag har ju ingen egen kurs denna omgång pga lite anmälningar, och då känner jag riktigt vilken energi jag har på kurserna jag hjälper till på. Och när jag ger ett råd, och det funkar, och ägarna ser på mig leende blir jag lite varm om hjärtat. Tycker faktiskt att det är en skön känsla.

Imorgon ska jag hjälpa till på en annan kurs, hoppas det går lika bra där. Och jag ska passa på att snoka på en hund som var ganska ängslig sist jag var där, hoppas på framsteg liksom.

Min vän Madde har varit och hälsat på mig idag. Hon började i mitten av lekis i vår "klass" då vi blev vänner sen har det liksom fortsatt. Nu bor hon i Önnestad och vi träffas inte så ofta, men när vi gör det, eller ringer, är det som det alltid varit. Skönt med såna vänner. Jag får tacka henne för att hon stannade i byn typ 6 timmar så jag kunde sluta jobba och bjuda på te =)

Nä jag får nog slänga mig i bingen om jag ska orka med att jobba imorgon. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar