söndag 7 mars 2010

Röra.

Det blir nog rörigt idag, men det får ni stå ut med.

Jobb som sagt hela helgen och det har gått över förväntan. Hela lördagen hade jag så fina jobb kompisar i gatuköket, Ann-Britt och hennes son Patrik. Av nån anledning blir vi tre väldigt busiga tillsammans. Och bara trams, som ett par fyra åringar, men kul har vi! Vi bestämde att vi skulle spela på hästarna tillsammmans, det är tredje gången jag gör det så nån erfarenhet vill jag inte skryta med. Vi drog ihop 6 rätt och slog därmed chefen som är en van spelare, han hade bara 5 rätt..
Det tråkiga är att när jag berättar detta för folk är första frågan: -Vad gav det? Och det tycker jag är helt ointressant för det är ju antal rätt man blir glad för eller hur? Nä vem är det jag försöker lura egentligen. 6 rätt gav 38 kronor. Sen delar vi det på tre.

Sen har vi söndagen då. Som börjar sömnigt som vanligt, men jag piggnar snart till, då det kommer in en kund som tackar för de fina kommentarena på hennes blogg och ger mig en kram. Hallå! Hur fint börjar inte min dag då!? Vi började prata om det här med kommentarer och att folk inte skriver nåt, och det är ju ändå ganska kasst när man har 16-17 läsare varje dag. Det är ju det som ger bränsle känner jag. Att få en fin kommentar ger inspiration att skriva, och visserligen är det för ens egen skull man har en blogg, men bekräftelse behöver vi alla ibland. Jag är glad att mina läsare inte är så snåla med kommentarerna, ni vill kanske läsa hennes blogg? Den finns här bredvid
----------->
Livet efter.. Massor med fina bilder och ... Åhh, jag hittar inte orden, livet efter cancer.

Sen har vi kvällen då. Andreas har varit här med sina hundar och käkat pizza. Jag vet inte om det var så gott men jag slapp laga nåt iallafall. Andreas säger att hans hund Mira inte kan ligga, det ska tydligen vara helt omöjligt att få henne till om hon inte får gå och lägga sig i soffan, när hon själv vill det. Det tog nog en kvart för mig och klickern att få henne att ligga när jag stod upp. Ofta. Och viktigt att poängtera, ingen godisbit framför näsan som man drar framför hunden så den lägger sig.
Emma <3 Klickern

Nä detta får räcka för idag, inte riktigt pigg här inte.

Kram

2 kommentarer:

  1. Goa Emma! Tack! För att du uppskattade min lilla spontana kram. Det var egentligen inte för bullarna och yoggins skull jag körde inom, det köpte jag för att jag ändå var där.:) Jag bara kände att jag ville ge dig den där kramen......:)För att du uppskattar det jag gör på bloggen. Det betyder så mycket att få lite feedback emellanåt.(Nej, du såg inte jättepigg ut när jag kom in.;))
    Kramar Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej, loggade in på susnet och ordnade med länken och allt, men det verkar fortfarande ej fungera, jag har ju inga nr på besökare på hemsidan, tacksam för hjälp... Kramar.

    SvaraRadera