måndag 22 mars 2010

Mjau.

Nu är det mars och vår. Tydligast ser man detta på alla katter som envisas att nuppa mitt på vägen. Jag och Andreas såg ett par på väg hem från kurs ikväll. Det är alltså sömnlösa nätter pga galande han-katter som slåss om damerna här. Och peppar-peppar, låt mig inte behöva skrapa upp dom från vägen.

Katter är inte värda ett skit. Kör man på en katt så är det inte många som bryr sig. Vi har bott här i 8 år och blivit av med fler än lika många katter, har liksom tappat räkningen lite. Varav en person har stannat när han körde över den. Jag har tom varit med om att folk har gasat när vi har haft en katt på vägen, men det blev ett däckaskrii när jag hoppade ut på vägen.
Jag begriper väl att katterna inte ska vara på vägen, men de är inte lika lätt dresserade som en hund. Nu retar jag upp mig lite, så många tårar jag fällt för mina stackars katter. Hade kanske varit bäst att inte skaffa fler, jag menar, om de ska stryka åt som flugor?

Nä, skottpengar på avsiktliga katt-dödare.

2 kommentarer:

  1. Usch, usch, usch! Jag förstår dina tårar!!! Det är så hemskt med folk som är så märkligt funtade att de gasar på för att köra på ett djur, i detta fall katt. Har de inga hjärnor eller vad är felet? De behöver inte tycka om katter, för givetvis så är man olika, men de behöver fatta att där finns många av oss som älskar dessa underbara djur.
    Tack för din fina kommentar i min blogg!Den värmde!:) (jag är inte så dyr.;) )
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj, ni har många som blivit påkörda. Jag har förlorat tre katter och efter det har jag gett upp. Inga fler katter för mig =(

    SvaraRadera