torsdag 18 mars 2010

Mera brunt.

Jag vill nog forska vidare i det här med bajskastningen. Där jag har gått i byn har det varit en klisterlapp på papperkorgarna med en hund+bajs och ett streck över. Men som någon sa i det förra inlägget kunde det bero på lukten att de inte ville ha det varsom liksom. Och då var det nån annan smartis som kom på att man får visst slänga bajs blöjor var man vill?

Rättvist borde vara en skit kringla med ett streck över. Rättvist. Annars diskriminerande.

Jag fick för mig att jag skulle gå en liten runda med Nova idag, tyckte det borde göra susen eftersom jag är urdålig på att gå rena promenader med hundarna. Perfekt koppelgående. Emma glad.
Stannar till på en grusväg och låter henne gå lite som hon själv vill, kände att hon förtjänade det. Tar fram min klicker och vill jobba lite med henne. Klickar för att hon erbjuder beteende, hon skulle lika gärna kunnat vara mera intresserad av omgivningen så jag var väl glad för att hon samarbetade. Sen ber jag henne sitta, det är klet på marken så jag trodde jag skulle få kämpa med det ett tag, men vet ni vad hon gör??!!
Snurrar runt och placerar sin söta ända vid vänster sida! Emma jublar! Detta var nog vårt första frivilliga sitt typ fot. Jag brukar inte vara så noga med var dom sitter men har kommit på att det ser ganska snyggt ut, så varför inte?
Sen vänder vi och har fotgående förbi vårt hus och nästan hela vägen till korset. Duktig vovve. Sen kommer det tråkiga. Den här promenaden tröttade inte ut det minsta lilla, tvärtom, hund på helspänn. Så, summa kardemumma, fattar fortfarande att folk nöjer sig med prommisar.

Vera valp som inte är valp längre liknar mest en fjortis med vita byxor. Alla vi tjejer vet att vitt och mens inte går ihop. Men vad ska Vera göra, O.B för hund kanske varit en idé?
Hur mycket är vettigt att bada en hund förresten? Vera skulle nog behöva ett par gånger om dagen..

Sist får jag meddela att historien om den som jag skulle slå på skallen får vänta ett tag, vet inte vad jag vågar skriva här eftersom jag pratat med polisen tre gånger idag. Men jag ska berätta när allt lugnat sig på den fronten, och nu kom jag på, jag har nog ett rätt spännande jobb ändå! ;)

4 kommentarer:

  1. Ja helt klart har du det,,,och skulle set mot förmodan bli tråkigt så säg till, för då kommer vi ifrån "granngården" pch förgyller tillvaron,,,
    Kram Annabritta

    SvaraRadera
  2. Det är inte kul när soptunnorna diskriminerar viss sorts bajs.:)Själv är jag väldigt bajsupp-plockande-noga.....ibland kanske för noga......och bär runt på påsen.:)Men.....kan det verkligen hinna börja lukta (när det ligger i en påse) i soptunnan innan de töms? Ja, kanske det. Jag har ingen aning. Den här diskussionen kan bli lång, så jag slutar snacka skit nu. Ditt jobb Emma.....ni kanske behöver hjälp där nere? Låter ju skoj.:)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Ja, du har ett spännande jobb Emma! :) Jag fick vara med om ett akutkejsarsnitt på jobbet ikväll. Larm och hela grejen, som tur var stod jag inte i vägen med min städvagn! KRAM PÅ DIG!

    SvaraRadera
  4. Haha, det var faktiskt inte så farligt! Jag har varit med om värre..

    SvaraRadera