tisdag 15 december 2009

Bra och dåligt, dåligt och bra?

Idag har jag mycket att berätta, får se om jag orkar berätta allt och om ni orkar läsa allt.. Börjar med det dåliga.

En man från byn som alla vet vem det är stjäl i affärerna på byn. Inkl. "min". Får reda på detta igår när man redan varit och handlat av mig, bevismaterialet visar att det stoppas en hel del i fickorna. Nästa gång ska vi hålla bättre koll och få stopp på fasonerna.
Så kommer han ikväll och fallet är solklart. Det görs upp i godo utan polis inblandning. Mannen betalar en vad han tycker "rimlig summa", vad det jag. Han vill fortsätta handla hos oss och detta blev väldigt hysch-hysch. Jag vill berätta för alla som vill höra på. Han förklarar att han stjäl inte för att han behöver, utan för "spänningens" skull. Nu hyser jag respekt för min chef som vill att detta ska tystas ner, men hade det varit av mig han stulit, skulle jag aldrig i livet hålla tyst. Detta betyder att han kan fortsätta med det han håller på med i andra affärer, för ingen vet ju. Inte frun heller.

Nu till Bra.

På valpkursen jag höll hade jag en deltagare som bara kunde vara med på kursen en gång. Hon hade lite olika problem med sin hund som vi skulle jobba med, och till nästa kursgång hade hunden fått kennel hosta och hon fick hoppa av. Nu har jag ju varit nyfiken på hur det har gått med problemen och hittade tjejen på FB, vänförfrågan skickades och den godkändes minsann! Efter en status uppdatering om något som skulle göras med hunden frågade jag hur det gick med henne? Svar får jag att det går framåt (kul) och om vi inte har några kurser som börjar snart för hon vill gå. Svarar att kursen börjar V.2 ( helt ointressant kanske) men jag ska hålla i Eslöv nu, så hon får gå hos Lotta som håller kurserna i Malmö. Då svarar nån av hennes kompisar, frågar vad det kostar att gå, vilka dagar och vilka tider. Skickar hemsidan till dom.
Så går jag in på DinKurs ikväll och gissa vad?! Både tjejen jag träffat innan och kompisen har anmält sig till MIN kurs i Eslöv! Gissa om jag blev glad! Hon åker från Malmö, till Eslöv för att gå hos mig! Så himla roligt, då vet jag dessutom att kursen blir av för det finns tillräckligt många anmälningar nu. Underbart!

Snöat har det gjort oxå. Om jag är glad vill jag låta vara osagt. Nån som jag kan berätta är glad för snön är lilla Vera. Hon gör egna snöbollar genom att föra snön framför sig med nosen sen bär hon på snöbollarna tills de smält. Detta roade hon sig med ganska länge ikväll och när hon äntligen hade tröttnat och satt på trappan för att gå in var det en liten isbit jag fick in. Kallare nos får man leta efter, och huttrandet ville aldrig sluta.

Sist är porrfilmen igång igen. Troja kåtslyna springer här och viftar med fjaset framför de andra hundarna, när jag inte har tillräcklig koll för att stoppa skiten, slickas det hej vilt och Troja ser ut som en kines. Svansen upp och åt sidan, sen backar hon till, så att någon kan hoppa upp och rida lite. Nikita är nog bäst för hon har så stora tuttar som gnuggar. Och jag blir tokig!! Det hade inte gjort någon skillnad mot en hanhund i huset, tikar är lika äckliga.

Imorgon är jag ledig från ett jobb, och jobbar på ett annat.. Ha en fiiin dag, och frys inte öronen av er =)

3 kommentarer:

  1. Så roligt att din kurs blir av. Jag var faktiskt lite orolig för Eslövskurserna.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att höra om din kurs =) Måste kännas bra =)

    Här är en annan som förbereder sig för sitt löp. Markerar precis överallt när vi är ute och har psm. Tror dock det är lite lugnare här än hemma hos er - verkar vara riktigt kärleksnäste...hehe

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt Emma! Det är väl ett gott betyg om något.:D Kram

    SvaraRadera