lördag 19 december 2009

Fy farao

Kallt så in i bombens. GnällEmma. Inget blir bra.
Idag har jag jobbat på slakteriet. Hade inte en aning om vad mina arbetsuppgifter skulle bli men det löser sig väl. Jo jag kommer dit och får reda på att jag ska dela ut korv. Jag fattade nog inte riktigt vad de menade och flinade på som vanligt, tills poletten trillade ner.. Jag ska alltså stå utomhus och servera korv till alla som vill ha. Gissa om jag frös. Eller gissa hur mycket jag frös. Det tog i varje fall flera timmar att tina upp med hundar som filt.

De sista julklapparna skulle handlas idag. Alltid lika spännande. Av någon anledning har vi som minst pengar när det är jul, men det är väl tanken som räknas? Varje år blir jag påmind om att jag ska inte ha med Morgan när det ska handlas julklappar. Jag frågar om den var fin eller passar till den personen och då säger han, nä, eller så rynkar han bara pannan. Sen har vi gått hela affären utan att handla något och jag frågar vad han tycker vi ska köpa och då rycker han på axlarna och säger, jag vet inte, det får du sköta. Då blir jag superduperirriterad och krafsar ihop nåt halvdant och sen skäms jag nästan efter jul när jag vet att de öppnat sina klappar.
Tänk så fint det hade varit att vara miljonär och kunna köpa det man tycker sina släkt och vänner behöver. Då hade man tom kunnat köpa julklappar till dom man skulle vilja ge en klapp till, men skiter i att byta med pga ekonomin.

Det är ett gissel.

2 kommentarer:

  1. Kan förstå att det blev kallt. Fy farao för att stå stilla utomhus i den här kylan!

    SvaraRadera
  2. Det där med julklappar är inte det enklaste, älskar att ge bort saker, försöker alltid komma ihåg det folk ha sagt eller titta lite vad de gillar och efter det så köper jag julklappar och oftast så brukar det stämma, det är jag som sköter julklappsinhandligen här hemma, min sambo säger att du får sköta det och jag tycker det är jättekul och så rimm ska det vara....Ja, om man var miljonär skulle inte vara så dumt...

    SvaraRadera