tisdag 8 december 2009

Harkel harkel.

Nu kommer halsont. Började känna av det förra veckan men det verkade gå över igen. Nu börjar jag känna mig lite hängig och har ont i halsen. Ska jag oroa mig för Nöff Nöff?

Nu är det snart jul och reklamerna om barnen i Afrika duggar tätt. Idag såg jag att man kunde ge bort ett 1000 pack avmaskning till dom stackarna. Jag hade hellre gett dem p-piller. Ja, inte till barnen utan dem som producerar barn. Nu kanske jag ska akta mig för att gå utanför dörren men om man gett dem preventiv medel hade det kanske minskat barn mängden. Dvs, mindre svältande barn. Klart att dom som redan finns måste ha hjälp.
Sen tycker jag att de verkar helt sjuka i huvudet där nere i somalia (?) ett flickebarn är inte lika mycket värt som ett pojkbarn. Lever dom kvar i 1800-talet?
Vidare skulle jag inte skänka några pengar till dom av den anledningen att, kan man vara säker på att de kommer till rätt ställe? Om jag skänker 1000kr, hur mycket får dom och hur mycket får mellan händerna?

Har ni skänkt några pengar och vad tycker ni???

3 kommentarer:

  1. Jag funderar på att köpa en get. Hjälp till självhjälp tänkte jag.

    SvaraRadera
  2. Kan säkert låta dumt detta med men jag skänker inte pengar när jag själv och min familj behöver dem för att överleva.

    SvaraRadera