söndag 13 december 2009

Jippie-jej-jej-jippie-jippie-jej.

Så nära det är att vara helt frisk igen. Förutom blåsorna i tandköttet och näsflussen känner jag nästan inte av att jag för någon dag sedan hade nästan 40 graders feber och inte kunde prata. All min kärlek till kåvepenin förutom biverkningarna som endast drabbar kvinnor, gör mig galen!!
Dessutom verkade det funka utmärkt att blanda sprit och tabletter, hade hur kul som helst. Kan det misstolkas? Jaja, jag är fortfarnade frisk fastän jag drack dagen efter jag började med penicillinet, perfa!

Julbordet var väldigt trevligt, de som uppträdde var så himla duktiga och maten var god, det lilla jag kunde äta.. Tydligen om man ligger sjuk i flera dagar utan att varken vilja eller kunna äta krymps magsäcken och hon som brukar kunna äta som en häst åt som en mus. Synd. Men det är snart jul nu så jag kan töja ut magsäcken tills dess.

Vi hade nästan ett helt långbord för oss själva, en plats var bokad i någon annans namn, vi tyckte synd om personen som behövde sitta med oss och inte sitt gäng. Tiden gick men det kom ingen och satte sig, förrän ett par timmar efter vi kommit. Då kommer det en man i ca 50-års åldern, full som en alika och ska sitta HÄR. Ok.. Han hämtar sin mat och traggar en massa och vi försöker titta på andra håller för det var ingen spännande person.
Då känner jag att det börjar bli varmt om kinden, sen blir det väldigt ljust, och jag måste ju vända mig om för att se vad han sysslar med.. Det brinner! Då har han petat in sin servett av den större, kraftigare modellen in i ljuset. Ljus + servett = brand.
Men vi från Degeberga är förberedda, vi har en brandman med oss! Kvällens hjälte, Johan på snippen.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Skönt att du är bättre å det var jättekul att du kunde följa med! Det roliga med denne brand var ju att Johan reagerade först inte.. Du sitter där o galer "det brinner, det briiinner! Men först när du skriker JOHAN DU ÄR BRANDMAN! Dååååå ryckte han ut å rädda situationen! Hihi, hela kvällen var i allafall rolig! kram på daj! /L

    SvaraRadera
  2. Låter hellyckat ju, utom branden då såklart...! Sicken klant han måste varit som försöker tutta eld på stället...

    SvaraRadera