måndag 7 december 2009

Det suger i tarmen..

Inte i sprit tarmen då, utan hundskola tarmen. Efter flera veckors intensivt kursande tog det tvärstopp för juluppehåll. Känns väldigt konstigt när man haft att göra nästan alla kvällar i veckan. Helt plötsligt händer ingenting på kvällarna.

Ikväll började Monicas nya valpkurs, eller vad man ska kalla det. Många som köper hund vet inte hur de ska göra med valpen när de får hem den, så denna kurs är en förberedelse för valpkurs. Tror man kan förklara det så. Tur var det iallafall. Att uppfödare kan ge sina valpköpare såna råd jag fått höra ikväll är skrämmande. Att smälla till sin valp.. Nä, där blev jag inte glad. Men jag fick iallafall vara med och stilla mitt hundskole sug.

Julbordet närmar sig med stormsteg. Just nu känner jag inte alls för det. Och precis det ger mig dåligt samvete. Jag blir bjuden på julbord av chefen och så är jag inte ett dugg tacksam. Eller tacksam är jag, bara inte sugen.. Inte vet jag vad jag ska ha på mig heller. Fast om det är jobbet som bjuder borde jag väl kunna ha jobb kläder på mig?

Kram!

1 kommentar: