fredag 13 mars 2009

Hej, jag heter Emma och har tvångstankar.

Nu kliver jag ut ur garderoben. Jag har tvångtankar.
Det är inte så att jag måste trycka ner handtaget på dörren X antal gånger innan jag går ut eller måste få i vattenkokaren exakt i hållaren innan jag ger upp.

Nä men om jag äter tex en Gorby´s måste jag äta brödet runt om först o det lilla i mitten till sist, eller helt vanlig macka, måste äta kanterna först. Allt måste ske i en speciell ordning.

Påklädning: trosor, BH, strumpor, t-shirt, byxor o tröja sist. Lite annorlunda när det ska av igen: tröja, byxor, strumpor, t-shirt, BH o sist trosor.
Om jag nu måste göra det på annat vis blir jag väldigt irriterad och obekväm. Men jag kan ändå se humorn i det, folk påpekar ju hur jag äter min macka o då kan jag inte låta bli att skratta, det är såna man ser på tv o undrar vad som händer i deras huvud.

O på jobbet är jag en dryg jäkel, där måste jag oxå göra saker i en viss ordning, jag kan absolut inte göra nåt om det är inte är städat/undanplockat först, det är inte kul på måndag morgon, efter helgen ligger allt huller om buller och det måste bli ordning innan jag kan börja arbeta, det är därför jag alltid kommer 20 min för tidigt =)

Tvångstankar/rutiner/olater, har ni några?

2 kommentarer:

  1. Usch ja! Städning t ex. Måste alltid börja dammsuga i vardagsrummet sen sovrummen därefter hallen sen köket och sist toalettutrymmena. Alltid. Samma sätt när jag ska torka golven. Även dammning nu när jag tänker på det. Värst är nog att jag känner behov av att jag måste *rätta till* saker i affärer. Speciellt gosedjur.. haha...OCD? nää då! Ha det gott tjejen!

    SvaraRadera
  2. Ja men vad rätt du har, jag måste börja med att diska annars går det inte alls att fortsätta =)

    SvaraRadera