måndag 23 mars 2009

Slagen hjälte!


Då var man så duktig o tvättade rent såret som sitter mellan trampdynorna, letade upp det finaste röda bandaget man kunde hitta o gjorde ett så fint paket! Hur länge fick det sitta kvar? Tills vi kom ut ur bilen på skolan, rätt vad det var kom det ett flygande rött paket, gulligt.


Det var väldig skillnad på hunden nu o förra kursen, mycket trevligare mot de andra hundarna däremot var hon inte lika "kontaktig" som hon brukar. Tredje kurs tillfället skulle det visst va så här men det är bara andra för oss =)


Vi skulle träna ligg kvar idag o jag vet inte vad det tog åt lilla Nova, helt plötsligt kan hon inte ligg längre, ligg betyder buga o backa samtidigt, lär din hund det om du kan, hehe.


Andreas såg ut att kunna ge upp vilken minut som helst, Svea är inte lätt att ha tålamod med.. Jag var så snäll att jag frågade om han ville byta? Det ville han sen fick jag inte tillbaka Nova. =)


Teorin är oxå väldigt viktig.. Passivitet! Jag förstår inte varför Nova ska hålla på som hon gör, hon har ju faktiskt ett försprång mot de andra hundarna, hon har liksom varit med förr!

Hon sitter lugnt o stilla men om nån skäller eller gnyr måste hon lägga sig i, varför? Det är särskilt en hund som husse/matte måste kampa med på teorin, helt ok, men då kan inte Nova hålla tyst. Jag har kanske fel men jag tycker inte kamp klingar med passivitet.
Jag blir så avundsjuk på er som har så tysta o snälla hundar som bara går förbi, o bara är liksom, det är så jag vill att det ska bli.

Nu känns det som jag svamlar igen..
Jag ska inte tråka er mer nu, godnatt!

5 kommentarer:

  1. Ah bry dig inte om det Emma! Alla hundar är ju olika. Nästa gång är det Nova som sitter tyst och tittar och Milton som skäller;P Tyvärr är den andra hunden så uppe i varv att han inte kan varva ner själv.

    SvaraRadera
  2. Inte tråkar du ut oss inte! Det är jättekul att läsa om dina fina hundar. Jag är säker på att Nova plockade upp alla andra hundars dåliga dag igår. Har nog aldrig varit med om en så högljudd teorilektion. Men visst är dom för härliga!

    SvaraRadera
  3. Javisst är dom härliga, men jag undrar om Monica tycker det är lika härligt att skrika på det viset =)) Den dan Milton sitter o skäller vill jag se, jag tror aldrig den dan kommer..

    SvaraRadera
  4. haha vad jag skrattade gott när jag läste era härliga kommentarer. Teorilektionen var högljud igår hihi. Jag fick skrika en hel del men jag är nog som hundarna. Oljud och olydighet triggar igång mig ännu mer och ju mer liv, desto svårare att få stopp på mitt prat :-) Så nä, det bekommer inte mig så mycket att hundarna låter.

    SvaraRadera
  5. Haha han blir väl könsmogen nån dag han oxå:P

    SvaraRadera