måndag 30 mars 2009

Underbart!

Jag trivs så bra i denna hundgrupp. Alla är snälla o vänliga, ingen som tittar snett o viskar bak ryggen. Jag måste erkänna att jag är en riktig mes. Tittar mig omkring, kollar så ingen fnissar åt mig.
På förra kursen jag gick, fanns det ett par översittare som man verkligen kände sig nertryckt av. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var, men man kände sig så obekväm o kände det där tissel&tasslet bakom ryggen, jag va tom så dum att jag bad att få byta kurs. Fick dåligt samvete efter ett tag och var tvungen att fråga om det var jag som överreagerade men det hade tydligen varit fler som tyckt att dom vatt jobbiga. Hoppas dom inte går kvar så man slipper se dom på avslut o dyl ;-)

Jag bjuder gärna på mig själv, så ta det nu inte på fel sätt.

Tyckte faktiskt att min hund skötte sig väldigt bra ikväll! Hon rycker o sliter fortfarande men hon ser mycket gladare ut nu.. Ingen rest ragg osv, tråkigast är att ingen annan hund får leka/låta för då måste hon fram, jag vill ju bara att hon ska låta det vara. Jag provade att få henne att sitta när jag hörde att nåt var på gång, istället för att jag nejar o sätter ögonbindel, det funkade ganska bra men nu ska jag prova att ha henne bakom mig när jag känner att nåt är på G.

Flera övningar vi gjorde tyckte jag gick så himla bra att jag bara ville att M & L skulle kolla på oss=) Men när dom kom, vad hände då? Joo, då var allt annat mer intressant såklart!
Hemma har vi övat på att gå "genom", vad ska vi göra på kursen idag då? jo, det hette mellan men samma sak typ, hehe, försprång! Underbart, kände att det här går bra minsann, sen skulle vi göra mellan+backa, o vad har vi tränat hemma? Ha, det kändes som om vi var fantastiskt duktiga! Fusk, jag vet men det kändes så bra =)

Och så har vi lilla Ninja, jag vet inte hur jag ska bete mig, jag tycker så synd om dom för jag har varit i precis samma sits o då ville jag bara att nån skulle våga komma o låta sin hund träna med oss, men det var det ju inte såklart. Jag vet att det hade inte funkat att ta fram Nova där, för Nova blir helt hispig av Ninja, jag vill bara på nåt sätt berätta att jag tycker att dom gör ett jätte bra jobb o Ninja är så fin, jag vet att jag hade blivit glad om nån kursare hade sagt det till oss när vi gick. Då kändes det som alla gick en omväg runt oss, o så hoppas jag inte att Ninjas ägare känner. Hmm, jag kan inte alls förklara mig idag känns det som.
Bra jobbat Susanne, Milton var helt rätt hund för hennes hälsa övning!

jag tror att jag tar o ger upp nu, kommer säkert på nåt mera en annan dag, Ha det så bra!

//Emma

3 kommentarer:

  1. Håller med om att gruppen är jättefin. Rolig att jobba med. Visst såg vi att Nova var jätteduktig igår tro inget annat. Det är så roligt att se framstegen. Satt och tittade på henne på teorin. Du har en väldigt vacker hund med ett uttryck i ansiktet som är helt underbart!

    SvaraRadera
  2. Ja bilden blev fin.Ninja kunde jag inte sätta in.Är inte så duktig.Jag och Bella tränade godag godag med Ninja,det gick bra.Jag tycker att Nova är duktig.Jag såg att det gick bra när ni tränar mellan.Jag tänkte när ni gjorde det,vilken tur att jag har en liten hund.Nova hade fastnat mellan mina små ben*fniss*Kram

    SvaraRadera
  3. Toka, var ju inget fusk! Ni har ju tränat mellan även om det inte var just i går. Så träna du allt du vill hemma som borta. Jag tror i min enfald att Milton som är en lugn kille kanske kan lugna ner lilla Ninja. Det verkar gå bra i alla fall när vi försöker.
    Kram tjejen!

    SvaraRadera